استاندار خراسان شمالی از آغاز عملیات اجرایی محور بجنورد – سنخواست - میامی با حضور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) خبر داد.  

جاده بجنورد - میامی

به گزارش همشهری آنلاین، محور بجنورد - سنخواست - میامی از مصوبات هیات دولت در سال ۸۵ است که طی سال‌های اخیر به بهره‌برداری نرسیده است و قرار بود آذر ماه 99 عملیات اجرایی آن آغاز شود. حالا هم محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی پس از دیدار با خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از تامین اعتبار این پروژه عمرانی خبر داد و گفت: عملیات اجرایی فاز اول این طرح خرداد ماه امسال با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با هزینه کرد ۲۵۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

شجاعی افزود: اعتبار پیش بینی شده برای ساخت کل محور ۲۶۰ کیلومتری بجنورد – میامی بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) مسئولیت ساخت این پروژه را بر عهده گرفته است.

این مسئول با تاکید بر این که ایجاد این پروژه آرزوی دیرینه مردم این استان است، بیان کرد:  طرح راهسازی بجنورد - میامی، به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و اقتصادی در استان تاثیر قابل توجهی در جذب سرمایه‌گذار، رونق اقتصادی و اشتغال خواهد داشت،‌ همچنین بسیاری از شهرهای خراسان شمالی را از بن‌بست کنونی خارج خواهد کرد.

گفتنی است محور بجنورد – سنخواست - میامی، مسافت مشهد تا تهران را برای ساکنان استان ‪۸۰‬ کیلومتر کاهش می‌دهد و مسافت ‪ ۱۷۰‬ کیلومتری شهرستان جاجرم تا بجنورد (مرکز استان خراسان شمالی) را نیز ‪ ۶۰‬ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

خراسان شمالی واقع در شمالشرق کشور، ۱/۷ درصد از گستره کشور را دارد که از شمال با جمهوری ترکمنستان از جنوب و شرق با استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های گلستان و سمنان متصل می‌شود.

کد خبر 600313
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha