وزارت دفاع آمریکا با «ناایمن و غیر حرفه‌ای» خواندن اقدام قایق‌های تندرو سپاه، از شلیک شدن حدود ۳۰ گلوله هشدار به سمت ۱۳ قایق سپاه از روی یک ناوچه آمریکایی در آب‌های تنگه هرمز خبر داد.

قايق تندرو سپاه در آب‌هاي خليج فارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، پنتاگون اعلام کرد این دومین مورد از شلیک اخطار ناوچه‌های آمریکایی در آب‌های سرزمینی ایران به سمت قایق‌های تندرو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک ماه گذشته بوده است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: «شلیک‌های اخطار زمانی رخ داد که قایق‌های تندرو سپاه به فاصله ۱۳۷ متری شش فروند ناوچه نظامی آمریکا رسیدند. این ناوچه‌ها از جمله یواس‌اس مونتری در حال اسکورت زیردریایی ۱۷۰ متری یواس‌اس جورجیا در آب‌های تنگه هرمز بودند. در نهایت ناوچه مائویی ناچار شد ۳۰ تیر اخطار از یک مسلسل کالیبر ۵۰ شلیک کند که پس از آن قایق‌های تندرو سپاه دور شدند.»

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بدون اشاره به دلیل حضور ناوچه‌های نظامی و زیردریایی آمریکایی در آب‌های منطقه‌ای ایران افزود: «متاسفانه‌های اقدام‌های آزاردهنده قایق‌های تندرو سپاه پاسداران ایران پدیده‌ای تازه نیست. این کارها ناایمن و غیر حرفه‌ای است و می‌تواند به آسیب دیدن دو طرف ماجرا و سوء تفاهم واقعی در منطقه بینجامد. این اقدام‌ها به سود هیچ‌کس نیست.»

رسانه‌های غربی مدعی‌اند ناوچه یواس‌اس مونتری یک روز پیش‌تر جلوی ادامه حرکت یک کشتی نظامی را به مقصد احتمالی یمن در دریای عرب گرفته است که احتمال می‌رود دلیل اقدام قایق‌های سپاه این مورد بوده باشد.

کد خبر 600303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 0
    قایق های ایرانی اگر در حریم اب های ایران بوده اند باید نسبت به این اقدام اعتراض و برخورد شود