معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص بازار اجاره نیز گفت: کمک ودیعه اجاره و تمدید اجاره‌ها به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شده است و ستاد در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

رهن و اجاره

به گزارش همشهری آنلاین از وزارت راه و شهرسازی، «محمود محمودزاده» در خصوص جزئیات افتتاح‌های طرح اقدام ملی مسکن تا پایان دولت دوازدهم گفت: نزدیک به ۱۰ هزار واحد مسکن ملی آماده افتتاح است و ما در وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن هستیم تا با مقیاس‌های بیشتری افتتاح طرح اقدام ملی مسکن را داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از واگذاری‌ها به شکل واگذاری گروهی و کوچک مقیاس بوده است، این اطلاعات در حال جمع‌آوری و نهایی‌شدن است و به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن نیز آبان سال ۹۹ افتتاح شد.

محمودزاده در خصوص اجاره‌داری حرفه‌ای و تصمیم دولت برای اجرایی شدن آن گفت: سال گذشته آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای به دولت ارسال شد و اکنون در کمیسیون‌های دولت در دست بررسی است.

وی در خصوص بازار اجاره نیز گفت: کمک ودیعه اجاره و تمدید اجاره‌ها به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شده است و ستاد در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

محمودزاده ۱۹ خرداد آخرین مهلت ثبت اطلاعات سکونتی و ملکی در سامانه املاک و اسکان اعلام و بیان کرد:‌ در قانون، دو ماه برای تکمیل اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان زمان گذاشته شده که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، سرپرستان خانوار باید اطلاعات سکونتی و ملکی خود را در سامانه به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت کنند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، همه اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به ثبت اطلاعات سکونتی و املاک خود در سامانه هستند و قانونگذار برای اشخاص حقوقی دو برابر مالیات را پیش‌بینی کرده است.

وی ادامه داد:‌ در این قانون، برای اشخاص حقیقی داشتن ۲ واحد مسکونی در صورتی که در دو شهر مختلف باشند، مجاز است و مشمول مالیات نمی‌شوند اما برای  اشخاص حقوقی این امکان سلب شده و قانون برای شخصیت‌های حقوقی سخت گیرانه‌تر عمل می کند. از این رو صاحبان املاک حقوقی چنانچه ملکی خالی در اختیار داشته باشند، مشمول دو برابر مالیات می شوند.

کد خبر 599717

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha