با افتتاح ۲۳ خانه هلال در هفته هلال احمر، تعداد این خانه‌ها در استان همدان به ۱۷۴ مورد افزایش می‌یابد.

نشست مطبوعاتی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان

فاطمه کاظمی- همشهری آنلاین:

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اعلام این خبر توضیح داد: سال گذشته سهم استان همدان افتتاح ۱۱۰ خانه هلال بود که ۱۵۱ خانه راه‌اندازی شد و با این تفاسیر در استان ۴۱ خانه بیش از سهم پیش‌بینی شده افتتاح کردیم. امسال نیز در هفته هلال احمر با افتتاح ۲۳ مورد تعداد خانه‌های هلال استان به ۱۷۴ مورد افزایش می‌یابد.

علی سنجربگی با اشاره به این‌که سال گذشته ۵۲۰ ماموریت امدادی در سطح استان انجام شده که دو درصد کل ماموریت‌های امدادی کشور را تشکیل داده است، ادامه داد: در حوزه آموزش همگانی و تخصصی در سال ۹۹ حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مجازی و نیمه‌حضوری از آموزش‌های جمعیت هلال احمر بهره‌مند شدند.

وی افزود: میانگین ماموریت روزانه در استان به صورت تقریبی ۱۵ درصد بوده است و طی سال گذشته در کل حوادث استان تعداد مصدومان امدادرسانی شده ۴۱۵ نفر بود که ۱۲۱ مصدوم سرپایی و ۲۹۴ مصدوم انتقالی بوده‌اند. میانگین امدادرسانی روزانه به مصدومان حوادث در استان به صورت تقریبی تعداد ۱۰۲ نفر بوده و تعداد فوتی‌ها در مجموع حوادث نیز ۷۶ نفر بوده است.

سنجربگی گفت: اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم و خدمات‌رسانی به بیماران و نیازمندان با ویزیت رایگان، کمک به تامین دارو و توزیع بسته‌های بهداشتی و سبدهای غذایی را از دیگر اقدامات هلال احمر بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اجرای طرح مشارکت ایرانیان (حامیان سلامت و کرامت) توضیح داد: این طرح با همکاری ۱۶۴ پزشک داوطلب، ۱۷ داروخانه و ۱۱ درمانگاه به صورت رایگان به مددجویان، تشکیل پرونده برای مددجویان و بیماران کرونایی و مساعدت به آن‌ها اجرا می‌شود. تجهیز بانک امانات تجهیزات پزشکی شعب استان و توزیع ۳۰ کپسول اکسیژن، ۱۲ اکسیژن‌ساز، ۳۰ پالس اکسی‌متر و مانند این در بین شهرستان‌ها و تحویل امانی اقلام مورد نیاز به بیماران کرونایی و نیازمند از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان همدان بوده است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف هلال احمر افزایش مشارکت اجتماعی داوطلبان در محلات کم‌برخوردار استان است که در ۶ محله محروم در ۶ شهرستان‌ با هدف بهره‌گیری از جوامع محلی به منظور توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.

 سنجربگی گفت: راه‌اندازی خانه داوطلب در محلات، با کمک اهالی محل به منظور آگاهی از نیازمندی‌ها و رفع مشکلات معیشتی و درمانی انجام می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از تدوین «طرح اسکان اضطراری» و تحویل آن به استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در راستای آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه مانند زلزله تهیه شده است.

کد خبر 599700

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha