رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند که پس از حوادث دیشب و فراخوان یک کمیته فلسطینی برای حرکت به سوی مسجدالاقصی، پلیس این رژیم برای نیروهای خود دستور بالا بردن سطح آماده‌باش صادر کرد.

اعتراض فلسطینی ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شبکه صهیونیستی «کان»، امروز (شنبه)، خبر داد که پلیس این رژیم همزمان با نزدیک شدن مراسم احیای شب‌های قدر در مناطق مختلفی از فلسطین به‌ویژه در قدس، دستور بالابردن سطح آماده‌باش را برای نیروهای خود در اطراف مسجد الاقصی و شهر قدس اشغالی صادر کرده است.

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از کان گزارش داد که پیش‌بینی می‌شود که تعداد بی‌سابقه‌ای از نمازگزاران در شب‌ قدر (شنبه و یکشنبه) به سمت مسجد الاقصی حرکت کنند.

طبق گزارش این شبکه، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در پاسخ به فراخوان کمیته عالی پیگیری شهروندان عرب، تعداد بسیار زیادی از هیأت‌ها از روستاها و شهرهای عربی در مناطق عرب۴۸ وارد مسجدالاقصی شوند.

این شبکه همچنین با اشاره به بخشی از بیانیه کمیته مذکور که در آن آمده است:‌ «تعرض‌های خونین و تروریستی علیه مسجد الاقصی درباره چیزهای خطرناک‌تر در روزهای آتی هشدار می‌هد»، خبر داد که پلیس رژیم صهیونیستی خود را برای تعامل با تظاهرات‌های احتمالی در حمایت از قدس و مردم آن آماده می‌کند.

کمیته مذکور روز گذشته در فراخوانی از مردم فلسطین خواست که فردا «اقدام به تظاهرات در مناطق مختلف کنند و به دنبال تشکیل [و ارسال] هیأت به قدس و محله الشیخ جراح باشند و [از طرفی دیگر] به سوی مسجد الاقصی حرکت کنند، آن هم پس از تعرض نظامی به قدس اشغالی که شامگاه روز گذشته علیه [مسجد] الاقصی شدت گرفت و ده‌ها تن در پی آنزخمیو بازداشت شدند».

منابع فلسطینی شامگاه جمعه و همزمان با روز جهانی قدس از تعرض نظامیان صهیونیست به شهروندان فلسطینی در قدس اشغالی خبر دادند.

درگیری‌های شدید در مسجدالاقصی پس از آن رخ داد که تعداد زیادی از پلیس رژیم صهیونیستی پس از اتمام نماز مغرب به مسجدالاقصی یورش بردند و نمازگزاران را مجبور کردند به زور از این مسجد شریف خارج شوند.

صبح امروز هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در پی یورش نظامیان رژیم صهیونیستی، تعرض به نمازگزاران در مسجدالاقصی و نیز سرکوب تحصن‌کنندگان در محله «شیخ جراح» قدس دو نفر به شهادت رسیدند و حدود ۲۰۵ نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر، تعدادی از فلسطینی‌هایی که در محله شیخ جراح تحصن کرده بودند، در سرکوب نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.

کد خبر 599682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha