مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از رشد مصرف برق در فروردین امسال خبر داد.

برق

محمدرضا هنرمند، با اشاره به در پیش بودن سال سخت برق در استان به همشهری آنلاین گفت: تعداد مشترکین برق گیلان در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به فرودین سال ۱۳۹۹، ۲ ونیم درصد افزایش داشته و مصرف برق از ۷۲۵ مگاوات به ۸۰۵ مگاوات در ساعت رسید.
مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه خشکسالی، کم آبی و گرمای شدید هوا در مواقع اوج پیک مصرف برق طی ماه‌های خرداد تا شهریور، گیلان را با چالش خاموشی برق مواجه خواهد کرد افزود: مهم‌ترین اولویت شرکت مدیریت استفاده بهینه از انرژی برق با اجرای طرحهای مختلف کاهش مصرف از سوی همه مشترکین برای عبور موفق از پیک بار در سال جاری خواهد بود.
 هنرمند با بیان اینکه هنوز وارد دوره استفاده از وسایل سرمایشی در گیلان نشده‌ایم اضافه کرد:عمده مصرف برق مردم گیلان استفاده از وسایل سرمایشی است و لازم است این بخش توسط مردم در ساعات پیک از ۱۳ الی ۱۸ مدیریت شود. سال گذشته در این بخش ۲ میلیارد و ۵۵۴ میلیون کیلو وات ساعت مصرف خانگی مردم استان بوده است.
 وی در ادامه اظهار کرد: خاموشی یک در میان معابر در تابستان و شناسایی مزارع غیرمجاز بیت کویین از اصلی‌ترین مباحث مدیریت برق در تابستان گیلان پیش بینی شده است.
هنرمند همچنین از انعقاد تفاهم نامه با بخش اداری، صنعتی و تجاری برای مدیریت برق در ساعات پیک مصرف خبر داد و گفت: ادارات و صنایع موظف می‌شوند مصرف برق خود را در ساعات اداری تا ۵۰ درصد و در پایان ساعت به ۱۰ درصد کاهش بدهند. در غیر این صورت مشمول خاموشی برق می‌شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان میزان مصرف مشترکین برق گیلان در سال گذشته را بیش از ۵ و نیم میلیارد کیلو وات ساعت ( ۵ میلیارد و ۵۸۹ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۸۸ کیلو وات ساعت) اعلام کرد و گفت: این میزان برق از سوی مشترکین خانگی  ۴۵/۷۲ درصد، کشاورزی ۱۰/۷۷ درصد، صنعت ۲۰/۳۰ درصد، عمومی ۱۲/۲۵ درصد و ۱۰/۹۶ درصد سایر استفاده شده است.

کد خبر 599651

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha