نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت دور جدید مذاکرات احیای برجام که شاید آخرین دور باشد، فردا در وین برگزار می‌شود.

اولیانوف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، روز پنج‌شنبه گفت شاید مذاکرات پیش رو در وین، آخرین دور گفت‌وگوها برای احیای برجام باشد.

اولیانوف در پیامی توئیتری نوشت: «دور بعدی گفت‌وگوهای وین (چه کسی می‌داند؟ شاید آخرین دور) درباره بازگشت به تعهدات کامل برجام هفتم مِی برگزار می‌شود.»

این دیپلمات روس افزود: «البته که اگر نیاز باشد، ممکن است مذاکره‌کنندگان تصمیم بگیرند توقف دیگری را ترتیب دهند تا دستورالعمل‌های متعاقب را از پایتخت‌ها دریافت کنند.»

از سوی دیگر، یک مقام آمریکایی نیز امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد احتمال بازگشت دوجانبه ایران و آمریکا به برجام طی هفته‌های آینده وجود دارد.

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت‌کننده در مذاکرات وین، امروز بعدازظهر وارد خاک اتریش شد.

عراقچی امروز با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقر آژانس در وین، دیدار کرد. 

این دیدار در حالی انجام می‌شود که روزنامه آمریکایی وال‌ استریت‌ژورنال اخیرا گزارش داد که هیأتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی روزهای آینده به ایران سفر می‌کند.

دور جدید مذاکرات وین در چارچوب کمیسیون مشترک برجام قرار است فردا (جمعه) با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در پایتخت اتریش برگزار شود.

کد خبر 599413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha