رئیس جمهوری گفت: فردا روز قدس را پاس می داریم اما رعایت پروتکل پروتکل‌های بهداشتی به گونه‌ای است که راهپیمایی برگزار نمی‌شود  اما برای آزادسازی قدس دعا می‌کنیم و همه از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده خواهیم کرد.

روحانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در شصت و ششمین آیین به برداری از طرح‌های ملی که به دو وزارتخانه علوم، فناوری تحقیقات و آموزش و پرورش اختصاص داشت، گفت: بسیار خوشحالم که در شصت و ششمین پنجشنبه افتتاحیه‌ها در بیست و سوم ماه رمضان شاهد افتتاح‌های بسیار خوبی در بخش آموزش عالی بوده ایم. در این باره گزارش‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف کشور و استان‌ها ارائه شده است که بسیار امیدبخش بود. 

رئیس ‌جمهوری افزود: این گزارش‌ها نشان می‌دهد کشور در این ۸ سال حرکت و پیشرفت بسیار خوبی در زمینه علم و دانش داشته است و توانسته‌ایم از رتبه بیست و یکم به رتبه پانزدهم برسیم و این یعنی دانشجوها، دانشگاه‌ها و فضاهای تحقیقاتی و پارکهای علمی و فناوری ما همه فعال بوده‌اند و اساس هدف دولت از روز آغاز این بود که دانشگاه‌ها را به مراکز تولیدی به ویژه به مراکز صنعتی متصل کند و همچنین دانشگاه‌ها به طور مداوم با مراکز تحقیقاتی و پردیس‌ها در ارتباط مستقیم باشند و امروز شاهد آن هستیم اطراف دانشگاه‌ها، مراکز علمی فناوری و نوآوری شکل گرفته است و این تحول بزرگی است. 

روحانی اضافه کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد در زمینه نوآوری، شرکت‌های دانش بنیان، علم و دانش شاهد یک تحول بسیار بزرگ هستیم اما چون برخی چیزها در این هشت سال به خاطر فضای سیاسی بزرگ‌تر معرفی شده است. این موارد کمتر مورد توجه قرار گرفته و کمتر گفته می‌شود که مسوولان در این دولت برای علم و دانش تحقیقات و فناوری یک توجه ویژه‌ای قائل بودند که ما می‌بینیم در استان‌های مختلف یک سال هزار کلاس درس افتتاح شده است و این یعنی روزانه چه مقدار کلاس درس و مراکز آموزشی در سراسر کشور افتتاح می‌شود.  

رئیس جمهوری گفت: در زمینه بخش‌های مربوط به آزمایشگاه‌های مرتبط با دانشگاه‌ها بسیار اهمیت دارد تا دانشجویان بتوانند رتبه‌های علمی را بادقت و با لمس کردن اثر علم در عمل و تولید و فناوری کاملاً ببینند و برای آنان محسوس باشد. برخی دانشگاه‌ها و مراکز علمی بدون آزمایشگاه نمی‌تواند پیشرفت کنند و به اهداف مدنظر دست یابد. 

روحانی اظهار کرد: دولت در سال‌های سخت ۹۸ و ۹۹ برای بازسازی، نوسازی و ایجاد فضاهای آزمایشگاهی جدید توجه ویژه‌ای کرد و این یعنی تحولی که امروز در علم و دانش شاهد آن هستیم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیار خوشحالم در این ایام بسیار مبارک رمضان و شبهای قدر که در رحمت خداوند باز است، این بهره برداری‌ها انجام شد. 

رئیس ‌جمهوری در توصیف شبهای قدر گفت: این روز چون روز ملی هر کشوری که در آن مراسم برگزار می‌شود، خداوند بزرگ هم شب رحمتی برای همه مسلمانان و همه انسان‌ها مقدر کرده است که دیگران هم می‌توانند از این شب استفاده کنند. اما مسلمانان از آن شب یعنی شب قدر بیشتر استفاده می‌کنند و مسلما آنچه از قرآن به دست می‌آید شب قدر در ماه رمضان است. 

وی افزود: قرآن از یک طرف می‌گوید شهر رمضان یعنی قرآن در ماه رمضان نازل شده و از طرفی هم می‌خوانیم قرآن در شب قدر نازل شده است پس هم قرآن در ماه رمضان نازل و هم شب قدر در ماه رمضان واقع شده است. 

رییس دولت تدبیر و امید در ادامه با گرامیداشت روز جهانی قدس، گفت: مردم فردا جمعه روز قدس به یاد ملت فلسطین و عزیزانمان که هفتاد و چند سال است از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند و در خیابانها کشورهای مختلف در شرایط بسیار سخت زندگی می‌کنند را گرامی خواهند داشت. جامعه جهانی به آنان (مردم فلسطین) توجه ندارد و غاصبان همچنان به غصب خود ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: ملت بزرگوار ما جمعه آخر ماه مبارک رمضان را در یادآوری از حقوق ملت فلسطین و باز پس گیری قدس عزیز به دست مسلمانان مورد توجه قرار می‌دهند و این مورد توجه همه مسلمانان بوده است و امیدوارم مردم فلسطین در این جهاد خود به پیروزی دست یابند تا مسلمانان هم به آرزوی دیرینه خود برسند.

روحانی افزود: ما هم فردا روز قدس را پاس می داریم اما رعایت پروتکل پروتکل‌های بهداشتی به گونه‌ای است که راهپیمایی برگزار نمی‌شود  اما برای آزادسازی قدس دعا می‌کنیم و همه از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 599362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha