شهردار منطقه ۳تهران، از اجرای مانور «موتور سوار خوب» در محدوده بلوار میرداماد با هدف ارتقای فرهنگ استفاده صحیح از موتورسیکلت خبر داد.

میرداماد


ه گزارش همشهری آنلاین _  احمد تواهن در این باره گفت: این مانور به منظور ‌افزایش آگاهی و کاهش آسیبهای‌ناشی‌ از رفتار های نابهنجار و خلاف قانون برخی‌ از موتورسوران ‌و تبیین نقش موثر آنها در حفظ انضباط ‌ترافیکی شهر برگزار می شود.
وی افزود: با توجه به ضرورت استمرار آموزش به منظور تبدیل رفتار افراد به فرهنگ اجتماعی، این مانور  برای دومین‌ بار به همت معاونت  فرهنگی و اجتماعی منطقه اجرا خواهد شد.
شهردار منطقه ۳ تصریح کرد: مانور" موتور سوار خوب" که رویکردی آموزشی و ترویجی دارد، به پنج محور عمده عملیاتی از جمله: عدم حضور موتورسواران در خط ویژه، تونل های شهری، مسیرهای عبور ممنوع، پیاده رو، احترام به حقوق عابران پیاده، ترغیب به استفاده از کلاه ایمنی، تغییر رفتار موتورسواران از طریق هوشیارسازی و آگاه سازی خانواده آنها و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی  همچون سرعت ایمن، عدم حمل بار و…می پردازد.
وی خاطر نشان کرد: در این مانور، پیام های آموزشی توسط مردان نقره ای و یا نمایندگانی  از منطقه به  موتور سواران نمایش داده و از راکبان  قانونمند این وسیله نقلیه  پر کاربرد با اهدای شاخه گل و هدیه تقدیر می شود.
 تواهن اظهار کرد: همچنین با هماهنگی و حضور فعال و همیشه در صحنه عوامل پلیس راهور، برای موتورسوارانی که به هر نحوی قوانین راهنمایی و رانندگی را به درستی رعایت نمی کنند، آگاه سازی و راهنمایی های لازم به صورت چهره به چهره انجام می پذیرد.
 شهردار منطقه ۳ با مردود شمردن جلوه ناشایست  بی‌نظمی‌ و قانون شکنی‌های برخی موتورسواران، بر رویکرد ایجابی و آموزش خانواده و افراد پیرامون راکبان تاکید کرد و گفت: توفیق در اصلاح  رفتار ترافیکی  موتور سواران در کلان شهر تهران به منصه ظهور گذاشتن بخشی از فرهنگ غنی ایرانی است.
وی خاطرنشان کرد: مانور آموزشی "موتورسوار خوب" به دلیل تردد قابل توجه موتور سواران در ابتدای بلوار میرداماد و در روز یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح  اجرائی خواهد شد. `

کد خبر 599249
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha