مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

سرقت کابل‌های برق یکی از عوامل اختلال در زندگی شهروندان و خدمات رسانی به صنایع در آذربایجان غربی شده است.

کابل‌دزدی

 به گزارش همشهری آنلاین، آخرین روزهای اسفند ماه سال 99 بود که شهروندان در نقاط مختلف آذربایجان غربی به ویژه ارومیه از نوسانات شدید برق و قطعی مداوم برق گله مند بودند، اتفاقاتی که در بررسی‌های پلیس مشخص شد ناشی از سرقت کابل‌های برق آنهم به صورت حرفه‌ای است.سارقان کابل‌های برق فشار قوی و عادی را بریده و می‌فروختند. کابل‌های برقی که  سه تا چهار میلیارد ریال ارزش داشت اما زیانی  چندین برابری روی دست اداره برق آذربایجان غربی می‌گذاشت. با وجود خطرمرگ و برق گرفتگی برای سارقان، آنان همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.
تنها دریک ماه بیشتر از 35 مورد سرقت کابل برق در آذربایجان غربی رخ داد و نزدیک به هزارمتر کابل برق بریده شده و به سرقت رفت.
 اختلال در فروش برق ، هزینه های نصب مجدد کابل ، آسیب به فیوزهای برق و آسیب به تجهیزات هوشمند برق از جمله این آسیب‌ها بود اما سارقان با سوزاندن چند صدمتر سیم، مس و آلمونیوم های به جا مانده را به عنوان ضایعات می‌فروختند که  حتی یک دهم قیمت کابل بریده شده هم نبود.
مخاطراتی که این نوع سرقت‌ها برای جان شهروندان و سارقان دارد هم بسیار زیاد است ، کابل‌های بریده شده از دکل‌ها آویزان است و احتمال برق گرفتگی و مرگ وجود دارد.
به علت کوهستانی بودن آذربایجان غربی، سرقت کابل‌ها در مناطق صعب العبور اغلب با چهارپایانی مانند الاغ صورت می‌گیرد و اصلاح کابل‌های به سرقت رفته زمانی طولانی را طلب می‌کند.
با توجه به اینکه اغلب سرقت‌ها در نیمه شب رخ می‌دهد، نیروی انتظامی استان اقدام به راه اندازی گشت‌های شبانه در مناطقی که بیشترین سرقت‌ها رخ می‌دهد کرده است.

کد خبر 599197

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha