وزیر خارجه آمریکا گزارش‌ها در خصوص مذاکرات عربستان و ایران را دلگرم کننده خواند.

ایران عربستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از مذاکرات میان ایران و عربستان استقبال کرد.

او گفت: گزارش‌ها در خصوص مذاکرات عربستان و ایران دلگرم کننده است و بهتر است مدیریت اختلافات با گفت و گوی مستقیم انجام شود.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: گفتگوهای وین پیشرفت داشته و در برابر ما مسیری طولانی است و ایران باید به پایبندی خود به توافق هسته‌ای بازگردد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ساعاتی پیش نیز در حساب توییتری خود از دیدار با وزیر خارجه آلمان به منظور گفتگو در زمینه شماری از مسائل از جمله ایران خبر داده بود.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حساب توییتری خود نوشته بود: دیداری عالی با هایکو ماس (وزیر خارجه آلمان) در نشست گروه هفت برای بحث در خصوص چین، روسیه، ایران و دیگر مسائل داشتم.

او در ادامه تصریح کرد: آلمان یک شریک ضروری برای مواجهه با چالش‌های مشترک و پیشبرد برنامه‌های مشترک ماست.

پیشتر نیز جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست «جی ۷» با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در لندن دیدار کردند.

بنابر اعلام پایگاه اینترنتی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، این نشست فرصتی بود تا آن‌ها بتوانند به صورت دو جانبه در مورد برخی از مهم‌ترین چالش‌های امنیتی و بین المللی پیش رو بحث کنند، موضوعی که وزیران خارجه عضو «جی ۷» نیز در نشست دو روزه خود به آن پرداخته بودند.

جوزپ بورل و بلینکن با توجه به بازگشت احتمالی آمریکا به برجام درباره اطمینان از اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای ایران گفتگو کردند.

کد خبر 599065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha