وقتی قرعه‌های عجیب سرخابی‌های پایتخت در این فصل ادامه‌دار می‌شود.

لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش همشهری‌آنلاین، به‌طور کلی در فصل فوتبالی جاری هر چه قرعه برای پرسپولیس درآمده خوب بوده و هر چه قرعه به نام استقلال بیرون آمده، دشوار به‌نظر می‌رسیده است. در همین مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا انصافا گروه آبی‌ها سخت‌تر بود. پرسپولیس با الوحده امارات، الریان قطر و گوای هند رودررو شد اما استقلال به پست الدوحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق خورد. حالا فرض می‌کنیم چنین تفاوتی در قرعه‌کشی به‌خاطر تفاوت سیدبندی‌ها بوده و پرسپولیس به واسطه قهرمانی لیگ حقش بوده در گروه ساده‌تر قرار بگیرد.

نکته اینجاست که همین مسئله در قرعه یک‌هشتم نهایی هم تکرار شد؛ جایی که پرسپولیس به استقلال تاجیکستان خورد اما استقلال باید به مصاف الهلال عربستان برود. طبیعتا بین این دو تیم تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد. چه بسا اگر الدوحیل یا الاهلی در دیگر بازی گروه استقلال به هم گل می‌زدند، کل معادلات عوض می‌شد و الهلال از لیگ قهرمانان کنار می‌رفت، اما فلک و فردوس دست به‌دست هم دادند تا حتی صدرنشینی هم به‌کار آبی‌ها نیاید.

جالب اینجاست که در داخل کشور و راجع‌به قرعه‌کشی جام حذفی هم تا به حال همین قاعده رعایت شده است. در دور اول حذفی پرسپولیس به تیم دسته دومی مس نوین کرمان خورد و استقلال برابر پیکان لیگ برتری قرار گرفت. در دور دوم حذفی هم باز پرسپولیس به یک تیم دسته دومی به نام شاهین بندر عامری برخورد کرده، اما استقلال باید با دیگر تیم لیگ برتری یعنی ذوب‌آهن مصاف بدهد. خلاصه اینکه در بحث انتخاب رقیب به کمک گوی و گلدان، فعلا بخت و اقبال بیشتر با قرمزها یار بوده؛ تا ببینیم اتفاقات ادامه فصل چطور رقم خواهد خورد.

کد خبر 598748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha