یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
۰ نفر

از تصاویر یک جشنواره موسیقی در ووهان چین، جایی که نخستین نشانه های ویروس کرونا کشف شد و گسترش یافت، چنین به نظر می رسد که این شهر بر کرونا غلبه کرده است

ووهان چین

به گزارش همشهری آنلاین، فارس به نقل از رویترز نوشت: هزاران نفر در اولین روز جشنواره موسیقی «Wuhan Strawberry»(توت‌فرنگی ووهان) در روز شنبه شرکت کردند.

در فضای گرم اولین روز از یک جشن پنج روزه اول ماه می در جشن ملی در این شهر مرکزی چین، جشنواره موسیقی با حضور هزاران نفر برگزار شد.

ووهان خالی از کرونا، به روایت تصویر

این جشنواره پس از اینکه در سال گذشته به دلیل محدودیت های کووید ۱۹ فقط مجبور به برگزاری به صورت آنلاین شد، حالا در حال بازگشت به ووهان است و درِ خود را به روی علاقمندان گشوده است.

نماینده برگزارکنندگان این رویداد به رویترز گفت که امسال تعداد شرکت کنندگان در سال جاری محدود شده است. وی افزود که حدود ۱۱۰۰۰ نفر در روز شنبه در این رویداد موسیقایی حضور یافتند. در مقابل هر استیج و صحنه موانعی قرار داده شده بود و پرسنل امنیتی تعداد حاضرین در آن مناطق را محدود کرده بودند. بعضی از تماشاگران ماسک زده بودند اما بسیاری از آنها بدون ماسک بودند.

مردم در ووهان، جایی که کووید ۱۹ برای اولین بار در آنجا ظهور کرد، بیش از دو ماه با محدودیت های شدید در اولین دوره قرنطینه ناشی از ویروس کرونا در جهان زندگی کردند. طبق داده های رسمی، از آن زمان تاکنون این شهر تقریباً کاملاً بدون ویروس بوده است. این و روند کلی در ماه های اخیر در این کشور ، که تنها چند مورد پراکنده را گزارش کرده، ترس در مورد ویروس در چین را بسیار کاهش داده است.

ووهان خالی از کرونا، به روایت تصویر

«گائو یوچن»، دانشجوی ۲۳ ساله و ساکن ووهان گفت: سال گذشته ما در ووهان از ویروس کرونا در رنج و عذاب بودیم.

«گائو» گفت: رسیدن به جایی که امروز هستیم کار آسانی نبود. مردم اینجا تلاش زیادی کردند و هزینه زیادی پرداخت کردند (به دلیل ابتلا به ویروس). بنابراین من از حضور در اینجا (در جشنواره) بسیار هیجان زده ام.

این رویداد دو روزه خوانندگان و گروههای موسیقی مشهور و نه چندان مشهور داخلی را در سه مرحله در پارک باغ نمایشگاه ووهان گردهم می‌آورد. رویدادهای خواهر «جشنواره موسیقی توت فرنگی» در تعطیلات ملی در شهرهای دیگر از جمله پکن برگزار می‌شود. شرکت کنندگان مانند «ژانگ هونگ کای» ۲۹ ساله از «شیجیاژوانگ» در استان «هبی» از سراسر کشور به ووهان آمدند.

ووهان خالی از کرونا، به روایت تصویر

ژانگ گفت: این اولین بار است که در رویدادی مانند این که در فضای باز برگزار می شود، شرکت می‌کنم. من این فضا را خیلی دوست دارم.

یک مقام بهداشت ملی این کشور روز جمعه اعلام کرد که در چین ۱۶ مورد جدید کووید ۱۹ در روز جمعه گزارش شده که نسبت به روز قبل از آن ۱۳ مورد کاهش ابتلا ثبت شده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین در بیانیه ای گفت، همه موارد جدید سرایت‌های وارداتی و از خارج از کشور بوده است.

تعداد کل موارد تایید شده ابتلا به کووید ۱۹ در سرزمین اصلی چین در حال حاضر ۹۰،۶۷۱ است، در حالی که تعداد فوتی‌ها بدون تغییر ۴،۶۳۶ نفر است که بسیاری از آنها ساکن ووهان بودند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط کمیسیون ملی بهداشت در روز شنبه، چین روز جمعه حدود ۱۱.۶ میلیون واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ انجام داد و تعداد کل تجویز شده را به بیش از ۲۶۵ میلیون واکسن رساند.

ووهان خالی از کرونا، به روایت تصویر

کد خبر 598706

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha