کارشناس سازمان هواشناسی با پیش‌بینی احتمال وزش باد شدید، بارش تگرگ و اصابت صاعقه به کشاورزان و دامداران برای حفاظت از محصولات و دام‌های خود هشدار داد.

صاعقه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت آب‌وهوای کشور طی امروز، ۹ اردیبهشت، و روزهای آتی را اعلام کرد.

گودرزی گفت: امروز در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و غربی. اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، سمنان، خراسان‌های جنوبی، رضوی و شمالی، نیمه شرقی اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: اما برای فردا جمعه در پاره‌ای از مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و ارتفاعات البرز بارش‌های پراکنده همراه با احتمال رعدوبرق و وزش باد و در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، کرمان، یزد، شرق فارس، هرمزگان و سیستان رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید پیش‌بینی شده است. در مناطق مستعد این استان‌ها احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد. شدت بارش‌ها روز جمعه در کرمان، خراسان‌های جنوبی و رضوی، شرق هرمزگان و شمال سیستان بلوچستان است و  این بارش ها تا اوایل هفته آتی ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در روز جمعه احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و اصابت صاعقه به دام‌ها وجود دارد. احتیاط کشاورزان، خودداری عشایر از عبور از ارتفاعات و توقف در حاشیه رودها، استحکام نهال‌های تازه کشت شده برای جلوگیری از آسیب ناشی از باد و محافظت از باغات به دلیل احتمال وقوع تگرگ برای جلوگیری از آسیب به محصولات توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: امروز و فردا آب‌های جنوب کشور مواج است. در تهران نیز امروز بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد را شاهد خواهیم بود. بیشینه دمای امروز تهران به ۲۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کد خبر 598074

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha