دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرحله سوم واکسیناسیون هپاتیت بی برای متولدین سال ۱۳۶۹ از سه شنبه ۱۵ مرداد در کشور آغاز می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کامران باقری لنکرانی افزود: این مرحله از واکسیناسیون هپاتیت بی تا پایان شهریور امسال ادامه خواهد داشت و اگر از متولدین سال ۱۳۶۸ نیز کسی باشد که در نوبت قبل واکسن دریافت نکرده است می‌تواند در این دوره برای واکسیناسیون مراجعه کند.

وی با اشاره به اینکه تزریق ۳ نوبت واکسن، ایمنی در افراد را به حداکثر می‌رساند، گفت: افراد واجد شرایط ( متولدین ۱۳۶۹) با در دست داشتن مدارک مربوط به واکسیناسیون مرحله قبل به ۵ هزار مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و ۱۵ هزار خانه بهداشت در سطح کشور برای دریافت واکسن مرحله سوم مراجعه کنند.

وزیر بهداشت گفت: در مرحله اول و دوم واکسیناسیون هپاتیت بی، یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر از متولدین ۱۳۶۹ که حدود ۸۶ درصد واجدین شرایط دریافت واکسن را شامل می‌شدند، واکسن خود را دریافت کردند.

لنکرانی افزود: وزارت بهداشت از دو سال قبل برنامه تکمیلی واکسیناسیون هپاتیت بی را برای متولدین سال ۱۳۶۹ در دستور کار خود قرار داد بنابراین سال گذشته نوبت اول و ابتدای امسال نیز نوبت دوم این واکسن به متولدین سال ۱۳۶۹ تزریق شد.

کد خبر 59778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز