سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

سخنگوی دولت درباره برگزاری انتخابات در تاریخ تعیین شده، گفت: به‌طور اساسی برگزار انتخابات در زمان مقرر قانون اساسی یکی از اصولی بوده که در این ۴۰سال خدشه‌ای به آن وارد نشده است. این یکی از محاسن نظام جمهوری اسلامی است که هم امام خمینی(ره) و هم مقام معظم رهبری به‌درستی تاکنون بر آن تاکید کرده‌اند.

علی ربیعی

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی ربیعی در پاسخ به خبرنگار همشهری درباره دیدگاه‌های مطرح شده نسبت به تعویق انتخابات و تمدید مهلت روز رای‌گیری گفت: از بحث انتخابات ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱ که به‌عنوان یک تمثیل از سوی رئیس‌جمهور مطرح شد، برداشت نادرستی شده است.

  ربیعی اظهار کرد: به‌طور اساسی برگزار انتخابات در زمان مقرر قانون اساسی یکی از اصولی بوده که در این ۴۰سال خدشه‌ای به آن وارد نشده است. این یکی از محاسن نظام جمهوری اسلامی است که هم امام خمینی(ره) و هم مقام معظم رهبری به‌درستی تاکنون بر آن تاکید کرده‌اند. در این سال‌ها اولین بار نیست که چنین بحثی مطرح شده باشد؛ گاهی تجدید برگزاری انتخابات، گاهی استمرار و یا اجازه دادن به کاندیدا شدن بیش از ۲دوره ریاست‌جمهوری و یا تعویق انتخابات مطرح می‌شده است.

ربیعی: فایل صوتی ظریف به سرقت رفته است | دستور رئیس جمهور به وزارت اطلاعات برای شناسایی عوامل انتشار فایل صوتی

وی افزود: ولی این امر هیچ‌گاه مورد توافق نبوده و این بار هم نیست. به اعتقاد من هرگونه خللی در روند زمانی انتخابات بدعتی است که به دموکراسی مبتنی بر اصول قانون اساسی لطمه وارد می‌کند. بنابراین دولت هیچ برنامه‌ای در این زمینه نداشته است. دولت معتقد است انتخابات باید در موعد مقرر، سالم و با فراهم شدن زمینه برای حضور همه سلایق و گرایش‌ها برگزار شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: بنیاد نظری دولت بر مشارکت حداکثری و حضور مردم در پای صندوق‌هاست. صندوق رای به مثابه ثبات امنیت کشور است و از همه مهمتر پاسخ به تنوع دیدگاه‌های نسلی و دیده شدن آرای آنها برای تغییرخواهی آنان در چارچوب قانون اساسی است. امیدواریم همه ارکان انتخابات به این مهم توجه کنیم و آنچنان زمینه را برای فعالیت‌ها آماده کنیم تا در موعد مقرر شاهد حضور حداکثر ملت در پای صندوق‌ها باشیم.

وی بیان کرد: برخی انتخاب خوب به جای انتخابات خوب را دارند زمزمه می‌کنند. این یک تهدید با هر ۲نوشتار است و برداشت‌ها از صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور دقیق نیست. ایشان در جمع فعالان سیاسی شائبه رویکرد سیاسی دولت را رد کردند، اقدامات دولت در مذاکره برای رفع تحریم را بی‌ارتباط مفهومی و زمانی با انتخابات می‌دانستند که منجر به این اشاره زمانی شد.

کد خبر 597706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha