استقلال اگر می‌خواهد خیالش از صعود راحت شود، امشب باید الاهلی عربستان را شکست دهد.

استقلال

به گزارش همشهری‌آنلاین، پنجمین بازی فصل استقلال در لیگ قهرمانان آسیا باز هم در ساعت ۴۵ دقیقه بامداد انجام می‌شود. آبی‌پوشان امشب مقابل همان تیمی قرار می‌گیرند که در نخستین بازی با نتیجه سنگین ۲-۵ مغلوب استقلال شد اما در ادامه نتایج به شکلی پیش رفت که همان تیم حالا نزدیک‌ترین رقیب آبی‌پوشان در رتبه دوم گروه است.

الاهلی عربستان که در شرایطی نامتعادل و بعد از ۶ باخت متوالی در لیگ کشورش به لیگ قهرمانان آمده بود در نخستین بازی بدجوری مقابل استقلال تحقیر شد. اما در بازی بعدی توانست یک مساوی از الدوحیل بگیرد و بعد هم در ۲ بازی رفت‌وبرگشت ۶ امتیاز از الشرطه عراق گرفت. در واقع طی ۲ بازی اخیر الاهلی ۶ امتیاز گرفته و استقلال فقط یک امتیاز تا این دو تیم با ۷ امتیاز در رتبه دوم و سوم جدول همسایه شوند. الدوحیل هم با ۸ امتیاز صدرنشین گروه است و امشب در رویارویی با الشرطه قعرنشین امیدوار به حفظ این صدرنشینی است.

در گروه C پیش‌بینی‌ها این است که الشرطه بعد از ۴ باخت متوالی، ۲ بازی باقیمانده‌اش را هم به الدوحیل و استقلال خواهد باخت. بنابراین از الان باید الدوحیل را ۱۱ امتیازی و استقلال را ۱۰ امتیازی به‌حساب آورد. می‌ماند ۲ بازی باقیمانده یعنی الاهلی-استقلال و الاهلی-الدوحیل. اگر استقلال امشب پیروز شود کاملا از دست الاهلی فرار می‌کند. در این صورت هم مقام دوم استقلال قطعی می‌شود و هم می‌تواند چشم به توقف الدوحیل در بازی آخر و رتبه اول گروه داشته باشد. اگر دو تیم مساوی شوند هم تنها راه الاهلی برای رسیدن به استقلال، بردن الدوحیل خواهد بود که در آن صورت هر ۳ تیم ۱۱ امتیازی می‌شوند.

شکست استقلال هم اتفاق ناجوری است که اصلا نباید به آن فکر کرد. بعید است که الاهلی حتی با وجود روحیه‌ای که از ۲ برد متوالی به‌دست آورده بتواند هر ۳ امتیاز را از استقلال بگیرد. استقلال در خط حمله بسیار خطرناک و گلزن‌ترین تیم حال حاضر آسیاست. نرخ تبدیل شوت به گل در تیم استقلال ۳۲ درصد بوده که بالاترین رقم در میان ۲۰ تیم غرب آسیاست. آبی‌ها با این نرخ به معدل خیره‌کننده ۳.۲۵ گل در هر بازی رسیده‌اند که هیچ تیم دیگری در این تورنمنت به آن نزدیک هم نشده است. تیم فرهاد مجیدی با این کارنامه به مصاف الاهلی ۷ امتیازی می‌رود. دیگر نکته جالب درباره الاهلی هم این است که این تیم با دریافت ۳۳ گل از تیم‌های ایرانی بیش از هر تیم دیگری مقابل نماینده‌های ایران گل خورده است. استقلال امشب دیاباته و نادری را به‌دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد که البته دیاباته در بازی رفت هم در ترکیب اصلی آبی‌ها قرار نداشت.

کد خبر 597605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha