سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی از آغاز عملیات اجرایی و ساخت ۵ پروژه جدید در بخش‌های گردشگری، اقامتی، تفریحی و خدماتی به ارزش ۹ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال در این منطقه خبر داد.

سرپرست منطقه آزاد انزلی

به گزارش همشهری آنلاین، سید مهدی نقوی گفت: این پروژه‌ها که به منظور ارتقا و افزایش سطح کیفیت زیرساخت‌های گردشگری، با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در محدوده منطقه آزاد انزلی انجام خواهند شد، طی دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند و برای ۵۶۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.  
وی یکی از این پروژه‌ها را مجموعه پارک آبی و شهربازی سرپوشیده ذکر کرد و افزود: این مجموعه در زمینی به مساحت ۷ هزار مترمربع و زیربنای ۲۳ هزار مترمربع در فاز تجارت و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی احداث می‌شود.
به گفته نقوی، پروژه فوق با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال انجام خواهد شد و زمینه اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم در آن فراهم می‌شود.
سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: در این مجموعه تفریحی پستانداران دریایی از قبیل دلفین و سایر آبزیان در معرض دید گردشگران و بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند.  
نقوی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی گیلان که این استان را در زمره مناطق مهم گردشگری کشور قرار داده و نبود فضاهای اقامتی مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی، احداث هتل‌های پنج‌ستاره در منطقه آزاد در دستور کار قرار گرفته و با جذب سرمایه‌گذار مراحل اولیه احداث یک هتل در زمینی به مساحت ۷ هزار مترمربع واقع در فاز تجارت منطقه آزاد انزلی آغاز شده است.
وی دسترسی آسان به محل ورود و خروج، منظره رو به دریا، نوار ساحلی، مارینا و قرار گرفتن در مجاورت پارک آبی را از مزایای این هتل دانست و بیان کرد: این هتل بر اساس ضوابط شهرسازی سازمان منطقه آزاد و نیز میراث فرهنگی و گردشگری و در چارچوب مصوبات کمیسیون و اسناد بالادستی احداث خواهد شد که زیربنای آن ۲۵ هزار مترمربع در ۱۲ طبقه و با سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی برای ۱۵۰ نفر خواهد بود.
نقوی در ادامه به احداث مجتمع گردشگری، اقامتی و خدماتی دیگری که در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع در روستای طالب‌آباد احداث می‌شود نیز اشاره کرد و گفت: این مجتمع ۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا دارد و شامل ۳۰ واحد در دو طبقه اداری، خدماتی و یک واحد گردشگری و تجاری است که طی مدت ۲ سال با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی احداث می‌شود و برای ۷۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.
سرپرست منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: هتل چهارستاره دیگری نیز در زمینی به مساحت هزار و ۹۰۰ متر و زیربنای ۷ هزار مترمربع در روستای جفرود منطقه آزاد انزلی در ۲ سال آینده احداث می‌شود که طبق برآورد اولیه کارشناسان میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه ۶۰۰ میلیارد ریال است و با بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال ۹۰ نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.
وی میزان سرمایه‌گذاری پروژه مجتمع تجاری و اداری را نیز ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۸۵۰ مترمربع و در زیربنای ۳ هزار مترمربع احداث می‌شود و ۵۰ شغل جدید هم ایجاد می‌کند.  
این مسئول اضافه کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ سازمان منطقه آزاد اقدامات ارزنده‌ای را برای تکمیل ظرفیت‌های گردشگری انجام داده و این پروژه‌ها نیز در راستای اقدامات انجام‌شده هستند که ایجاد مارینای منطقه آزاد (اسکله نگهداری شناورهای تفریحی) و احداث بزرگ‌ترین آکواریوم کشور ازجمله آنهاست.  
نقوی با اشاره به مشکل کمبود زمین در شمال کشور به‌خصوص در گیلان و منطقه آزاد انزلی یادآوری کرد: فعالان اقتصادی بسیاری تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اعلام کرده‌اند اما به دلیل کمبود زمین، این سازمان قادر به برآورده کردن درخواست تمامی متقاضیان نیست و در صورت تهیه زمین از سوی آنها، فعالان اقتصادی تا حد امکان از آنان حمایت می‌کنند.  
سرپرست منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: استان گیلان ظرفیت‌های بسیاری در بخش گردشگری دارد که تالاب انزلی ازجمله آنهاست و با توجه به امضای تفاهم‌نامه منطقه آزاد انزلی با منطقه آزاد لوتوس در آستاراخان روسیه، در آینده‌ای نزدیک ارتباط دریایی بین این دو منطقه برقرار می‌شود. منطقه آزاد انزلی در حال حاضر سه اتوبوس دریایی دارد که با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای حدود ۴۰ نفر شغل ایجاد کرده است.  
نقوی ماهیت اصلی منطقه آزاد انزلی را گردشگری عنوان کرد و افزود: به همین منظور درصدد هستیم با اجرای پروژه‌های مهم و تأثیرگذار و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ظرفیت‌های اقامتی، تفریحی، اداری و خدماتی را برای گردشگران ورودی به منطقه آزاد انزلی و فعالان اقتصادی افزایش دهیم تا بدین ترتیب مدت ماندگاری گردشگران و مسافران با ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر به آنها در این استان بیشتر شود.
 وی ادامه داد: مراحل اجرایی چند پروژه دیگر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز در حوزه‌های کارکردی صنعتی، تولیدی، دانش‌بنیان، گردشگری و اقامتی آغاز شده که به‌تدریج در سال جاری عملیات احداث آنها شروع می‌شود.

کد خبر 597029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha