مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

استاندار خراسان شمالی از شناسایی ۶ هزار و ۱۷۷ نفر بیسواد واقعی در استان خبر داد و گفت:‌ با اجرای طرح ارتقاء «با سوادآموزی» جمعیت باسواد استان تا پایان سال به ۹۷ درصد خواهد رسید.  

سوادآموزی در خراسان شمالی

به گزارش همشهری آنلاین، محمدعلی شجاعی با اشاره به انعقاد اجرای تفاهمنامه بین استانداری و سازمان نهضت سوادآموزی کشور اظهار کرد: در قالب این تفاهمنامه با هدف افزایش سطح سواد استان تاکنون ۱۶ هزار و ۸۱۶ نفر جذب و مشغول خدمت شده‌اند. اعتبارات اختصاص یافته برای این تفاهمنامه هم ۲۰ میلیارد تومان است که ۱۵ میلیارد و هشتصد میلیون تومان تعهد سازمان نهضت سوادآموزی و ۴ میلیارد و دویست میلیون تومان تعهد استان خواهد بود.

شجاعی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین به برنامه‌ریزی عملیاتی مدون و منسجم برای اجرای این تفاهمنامه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تعداد بی‌سوادان شناسایی شده در خراسان شمالی ۶۶ هزار و ۷۸۲ نفر بود که با پالایش این افراد در نهایت ۶ هزار و صد و هفتاد و هفت نفر بی‌سواد واقعی شناسایی شدند. برای آموزش این تعداد بی‌سواد شش هزار و ۱۳۰ نفر جذب سوادآموزی و همچنین ده هزار و ۶۸۴ نفر در قالب فعالیت‌های مکمل جذب شدند و تاکنون ۱۶ هزار و ۷۱۶ نفر در قالب این تفاهمنامه به خدمت گرفته‌ شده‌اند.

استاندار خراسان شمالی

به گفته استاندار خراسان رضوی این تفاهمنامه شامل آموزش به بی‌سوادان صفر و افراد کم‌سواد است و افراد کم‌سواد تحت آموزش در دوره‌های ارتقا، انتقال و تحکیم سواد مورد آموزش قرار گرفتند. از کل جمعیت تحت پوشش این طرح ۷۶.۲۳ درصد خانم و ۲۳.۷۷ درصد آقا بودند، همچنین ۳۴.۵۴ درصد جمعیت تحت پوشش شهری و ۶۵.۴۶ درصد روستایی تعیین شده‌اند.  

این مسئول با تاکید بر اجرای طرح ارتقاء با سوادآموزی در استان از افزایش ۹۷ درصدی سوادآموزی در خراسان شمالی خبر داد و گفت:‌ گروه هدف اجرای این طرح افراد ۱۰ تا ۴۹ سال هستند و بیشترین گروه جذب شده در بازه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال قرار دارند.

گفتنی است خراسان شمالی جزو سه استان برتر به لحاظ میزان جذب بیسوادان و اقدامات انجام در کشور است.  

کد خبر 596861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha