دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۲
۰ نفر

گروه ورزشی: وقتی کاروان ورزشی ایران وارد پیست ورزشگاه «آشیانه پرنده» می‌شود، پرچم 3 رنگ ایران را یک بانوی المپیکی به همراه خواهد داشت.

 هما حسینی اما در حالی به عنوان پرچمدار کاروان ایران در افتتاحیه المپیک برگزیده شده است که پس از کناره‌گیری حسین رضازاده،‌ هیأت ‌اجرایی کمیته المپیک برای انتخاب جانشین او با چالش‌هایی روبه‌رو بود. آنجایی که به دلیل مسابقه نداشتن ورزشکاران رشته‌هایی که مدال‌آوری آنها توسط کمیته نظارت و ارزیابی پیش‌بینی شده است، در روزهای نخست عملاً باید المپیکی‌های دیگری نامزد پرچمداری کاروان ورزشی ایران می‌شدند.در این میان به گفته مهدوی، دبیر ستاد تدارکاتی المپیک پکن عملاً هیأت ‌اجرایی کمیته ملی المپیک در انتخاب پرچمدار کاروان ایران با چالش‌هایی مواجه بود که امکان داشت انتقاداتی را درپی داشته باشد.

وی می‌گوید: «به هر حال ورزشکارانی بودند که برای اولین‌بار به المپیک می‌روند و جزو رشته‌های مدال‌آور هم نیستند. ما مجبور بودیم با بررسی شرایط خاص فرهنگی کشور و همچنین اتخاذ یک تصمیم درست پرچمدار ایران را در المپیک انتخاب کنیم.»مهدوی با اشاره به انتخاب هما حسینی، قایقران المپیکی کشورمان تاکید کرد: «هیأت اجرایی کمیته المپیک خواست با به نمایش گذاشتن توان بانوان ایران چهره یک ورزشکار زن مسلمان را نیز به جهانیان نشان دهد. ضمن اینکه درخصوص انتخاب او ملاحظات فرهنگی و سیاست‌های نظام نیز در نظر گرفته شده است.»

حسینی: امیدوارم نتیجه خوبی بگیرم

 هما حسینی اولین بانوی قایقران ایران است که پرچمداری کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک را برعهده خواهد داشت. این دختر 19 ساله  از دو سال پیش به رشته قایقرانی روی آورده است. وی در گفت‌وگویی احساس خود را از راهیابی به بازی‌های پکن خوب توصیف کرد و افزود: «به‌عنوان یک زن جوان ایرانی از این مسئله خوشحال هستم اما می‌دانم وظیفه سنگینی برعهده دارم که باید آن را با موفقیت به پایان برسانم.»

حسینی در مورد فعالیت‌های دوساله‌اش در این رشته گفت: «از دو سال پیش که استارت رشته روئینگ زده شد، پس از استعدادیابی وارد تیم شدم و در این مدت با مربی خوبی کار کردم.»حسینی پیش‌بینی خود از رقابت‌های المپیک را سخت دانست و افزود:‌ «تیم ما جوان است و از لحاظ سنی نسبت به دیگر قایقرانان جوان‌تر هستیم اما امیدواریم به نتیجه قابل‌قبولی دست پیدا کنیم.»

وی درخصوص نوع پوشش خود در این رقابت‌ها گفت: «داشتن حجاب مانعی ایجاد نمی‌کند و با حفظ آن و حضور در رقابت‌ها به همه قایقرانان آسیایی و جهانی ثابت می‌کنم که پوشش اسلامی نمی‌تواند مانع فعالیت‌های ما باشد.»

کد خبر 59684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز