یک کارشناس روابط بین الملل نوشت: «اگر مذاکرات فعلی شکست بخورد، اروپا همسو با دولت بایدن و دولت بایدن همسو با کنگره خواهد شد. آنوقت دولت بعدی در ایران با شش قطعنامه شورای امنیت و احتمالاً یک قانون سفت و سخت کنگره که در آن شرایط جدید و غیرقابل تحققِ لغو تحریم‌ها تصویب شده روبرو خواهد شد.»

رضا نصری

به گزارش همشهری آنلاین، رضا نصری با انتشار رشته توئیتی به موضوع تحریم و احتمال شکست مذاکرات وین و سناریوهای پس از آن  پرداخت.

این کارشناس مسائل بین المللی نوشت: کسانی که قصد دارند مانع توافق در این دولت شوند تا خودشان در دولت بعد معضل تحریم را حل کنند، شرایط امروز و چند ماه دیگر را ثابت فرض کرده‌اند.

اگر مذاکرات فعلی شکست بخورد، اروپا همسو با دولت بایدن و دولت بایدن همسو با کنگره خواهد شد. آنوقت دولت بعدی در ایران با شش قطعنامه شورای امنیت و احتمالاً یک قانون سفت و سخت کنگره که در آن شرایط جدید و غیرقابل تحققِ لغو تحریم‌ها تصویب شده روبرو خواهد شد.

 تازه اگر فرض را بر این بگذاریم که در این شرایط طرف مقابل با یک دولت اصولگرا در ایران به مذاکره خواهد نشست، باز کردن چنین کلافی از تحریم ۱۰ سال دیگر زمان خواهد برد.

 حتی با نگاه جناحی به سیاست خارجی، به نفع همه جناح‌ها و مدیران آینده کشور است که معضل تحریم امروز حل‌وفصل شود.

کد خبر 596797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha