یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: گریختن هزاران نفر در یک معبد دورافتاده کوهستانی در شمال هند در حین مراسمی به افتخار یک الهه هندو باعث باعث کشته و زخمی‌شدن ده‌ها تن شد.

به گزارش آسوشیتدپرس پلیس هند یکشنبه 3 آگوست (13 مرداد) اعلام کرد که 145 نفر  که  بسیاری از آنها زن و بچه هستند، کشته‌شده‌اند. [خبر اولیه در این باره]

به گفته یک مقام ارشد دولتی در ناحیه بیلاسپو ظاهرا شایعات در مورد رانش زمین باعث وحشت عمومی در این محل زیارتی در کوهپایه‌های هیمالایا شد.

زائران از معبد ناینا دوی شروع به دویدن در مسیر باریکی کردند که به قله می‌رسید. در آنجا آنها با افرادی به سمت بالا می‌آمدند برخورد کردند.در این مسیر یک یک طرف آن دیواری سنگی و دز طرف دیگر آن پرتگاه است، هیچکس نمی‌توانست فرار کند و همه به هم برخورد کردند. در یک نقطه شکستن نرده‌های محافظ باعث شد چند نفر به دره بیفتند.

 اجساد زائران - که بسیاری از آنها لباس‌های رنگارنگ تعطیلات را به تن داشتند - مسیر را پوشانده بودند-  و با نرده‌‌های آهنی صاف‌شده در هم فرورفته بود. بسیاری از آنها هنوز گل‌ها و غذایی را که می‌خواستند به معبد تقدیم کنند، در دست داشتند.

پلیس از یک ماشین کابلی در معبد استفاده کرد تا برخی از اجساد را به پایین بیاورد و و هلیکوپترها زخمی‌ها را به بیمارستان آناندپور شهیب در ایالت مجاور پنجاب منتقل کردند.

در این روزها ده‌ها هزار نفر به این معبد دورافتاده در کوهپایه‌های هیمالایا می‌روند تا شاراوان ناوراتراس، جشنواره‌ای نه‌روزه به افتخار الهه هندو، شاکتی یا مادر آسمانی را جشن بگیرند.

این چنین حوادث مرگباری رویدادی در معابد هند که در آن هزاران نفر، گاهی صدها هزار نفر - در محل‌هایی کوچک که فاقد تسهیلات برای کنترل‌کردن چنین جمعیت‌هایی است، گرد می‌‌آیند. نسبتا شایع است،

کد خبر 59679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز