شرکت هواوی اخیراً عرضه خودروی هوشمند SERES SF۵ را در فروشگاه‌های اختصاصی خود در چین آغاز کرده است. این خودرو تحت اکوسیستم ارتباطی ۱+۸+N هواوی بوده و سیستم‌های الکتریکی و هوشمند آن به صورت کامل توسط متخصصان هواوی طراحی شده است. خودروی برقی SERES SF۵ سرآغازی برای ورود رسمی هواوی به تجارت خودرو است.

image-20210422122902-1.jpeg

خودروهای الکتریکی و هوشمند را باید آینده صنعت حمل‌ونقل دانست. این خودروها به زودی خواهند توانست با همه دستگاه‌های هوشمند پیرامون ما یکی شده و ارتباطی یک‌پارچه را برقرار کنند.

فرمول ۱+۸+N که پیشنهاد هواوی برای دنیای آینده با مرکزیت گوشی هوشمند است، می‌تواند با استفاده از روش‌های ارتباطی مانند Huawei Share و فناوری HiLink، ارتباط بین دستگاه‌های مختلف اعم از گوشی، ایرباد، خودرو، اسپیکر، ساعت هوشمند، تلویزیون، کامپیوتر و... را برقرار کرده و راهکاری جامع برای یک زندگی هوشمند باشد.

یکی از اعضای این اکوسیستم هوشمند، خودروها هستند که هواوی با آغاز فروش اولین مدل کاملاً سازگار با پلتفرم خود، اکوسیستم ۱+۸+N را بیش از پیش به چشم‌انداز خود نزدیک کرده است.

در همین زمینه، هفته گذشته فروش اولین خودروی هوشمند هواوی که با همکاری شرکت SERES طراحی شده‌ است، در فروشگاه‌های رسمی هواوی آغاز شد. SERES یکی از شرکت‌های خودروساز نوآور در چین است که همکاری گسترده‌ای را با هواوی آغاز کرده است. SERES SF۵ یک خودروی کلاس SUV با سیستم تغذیه هیبریدی بوده که شرکت هواوی طراحی تمام سیستم‌های الکترونیکی، ارتباطی و پردازشی آن را بر عهده داشته است.

ورود هوآوی به بازار خودروهای الکتریکی هوشمند با آغاز فروش خودروی SERES SF۵

آقای ریچارد یو، از مدیران ارشد هواوی، درباره این حرکت جدید می‌گوید:

«ما نه تنها در آینده راهکارهای پیشرفته‌ای در زمینه خودروهای هوشمند به شریک‌های تجاری خود در ساخت وسایل نقلیه هوشمند ارائه می‌دهیم، بلکه به آن‌ها کمک می‌کنیم تا بتوانند خودروهای تولیدی خود را از طریق فروشگاه‌های رسمی هواوی در سراسر چین به فروش برسانند.»

تعداد فروشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات هواوی تا پایان سال ۲۰۲۰ به شصت هزار فروشگاه رسیده که ۱۲ عدد از آن به عنوان «فروشگاه پرچمدار» شناخته می‌شود. این مراکز، سالانه پذیرای بیش از ۸۰ میلیون نفر به عنوان مشتریان حضوری هستند.

ورود هوآوی به بازار خودروهای الکتریکی هوشمند با آغاز فروش خودروی SERES SF۵

خودروی مشترک هواوی و SERES پاسخی به نیازها و نگرانی‌های مشتریان در زمینه مسافت پیموده شده و شارژ مجدد باتری وسایل نقلیه است. SERES SF۵ به سیستم تغذیه جدیدی مجهز شده که قابلیت افزایش مسافت طی‌شده تنها با یک بار شارژ را ارائه می‌کند. قابلیتی که  به صورت اختصاصی توسط هواوی توسعه داده شده است.

این فناوری که DriveONE Three-in-One Electric Drive نامیده می‌شود مبتنی بر استانداردهای روز دنیا، تجربه‌ای کم‌نظیر از رانندگی با خودروهای کوپه را در اختیار کاربر می‌گذارد.

ورود هوآوی به بازار خودروهای الکتریکی هوشمند با آغاز فروش خودروی SERES SF۵

SERES SF۵ بدنه‌ای از جنس آلومینیوم سبک دارد. این خودرو در بخش کنترلی خود از سیستم هوشمند هواوی HiCar استفاده کرده که آن را قادر می‌سازد به دستگاه‌های هوشمند دیگر متصل شود.

سیستم یکپارچه مدیریت خودروهای هوشمند هواوی امکان اتصال به شبکه‌ ۵G را داشته و به عنوان سیستم‌عامل داخلی نیز از HarmonyOS استفاده می‌کند. همچنین رادار چهاربُعدی، سیستم صوتی هوشمند Huawei Sound و سامانه هوشمند کنترل دما نیز تجربه رضایت‌بخشی را برای کاربر فراهم می‌کند.

ورود هوآوی به بازار خودروهای الکتریکی هوشمند با آغاز فروش خودروی SERES SF۵

در خصوص مشخصات فنی این خودرو باید بگوییم که می‌تواند در صورت استفاده ترکیبی (ترافیک و جاده)، مسافت ۱۸۰ کیلومتری را تنها با یک بار شارژ باتری بپیماید. البته این قابلیت وجود دارد که با فعال‌سازی حالت پیمایش جاده (طولانی‌مدت و بدون ترافیک)، این بازه را تا ۱۰۰۰ کیلومتر نیز افزایش داد.

این ویژگی می‌تواند گزینه‌ای بسیار جذاب برای افرادی باشد که قصد دارند از این خودرو برای سفرهای بین‌ شهری استفاده کنند. همچنین مدت زمان لازم برای رسیدن سرعت خودرو از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز تنها ۴.۶۸ ثانیه است.

ورود هوآوی به بازار خودروهای الکتریکی هوشمند با آغاز فروش خودروی SERES SF۵

این خودرو از روز اول اردیبهشت در فروشگاه‌های پرچمدار هواوی موجود بوده و با قیمت ۲۴۶۸۰۰ یوآن (تقریباً معادل ۳۸۰۰۰ دلار) برای نسخه ویژه با سیستم نیرومحرکه چهار چرخ (دو دیفرانسیل) و قیمت ۲۱۶۸۰۰ یوآن (تقریباً معادل ۳۳۳۷۷ دلار) برای نسخه تک‌دیفرانسیلی آن عرضه می‌شود.

البته شرکت سازنده، عرضه این خودرو را تنها به رنگ آبی اقیانوسی محدود نکرده و نسخه‌های مشکی ذغالی، سفید مرواریدی و خاکستری تیتانیومی با طراحی داخلی با پوسته مشکی، قرمز و سفید نیز در دسترس مشتریان خواهند بود.

کد خبر 596743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha