مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

۳ روز از زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان گناوه گذشته اما تاکنون۱۳۷ پس لرزه رخ داده‌ است.

زلزله

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین پس لرزه در گناوه ساعت  ۷:۱۰ دقیقه امروز به ثبت رسید که قدرت آن ۳.۷ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتری بود. نخستین پس‌ لرزه در شهرستان گناوه  ساعت ۱۱ و ۲۵ دقیقه با قدرت ۴.۵ ریشتر در ۲۹ فروردین ماه رخ داد.

بزرگترین زمین لرزه ثبت شده از ساعت ۱۳ روز سه شنبه تا ۷:۱۰ دقیقه صبح چهارشنبه بندرگناوه در ساعت ۲۲:۲۵ دقیقه سه شنبه شب به بزرگی ۴.۴ ریشتر به وقوع پیوست که خسارتی در برنداشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر در گفت وگو با خبرنگار همشهری آنلاین در خصوص ادامه پس لرزه‌ها پس از گذشته سه روز، آنها را طبیعی دانست و افزود: طبق اظهارنظر کارشناسان مربوطه وقتی قدرت زمین لرزه‌ای زیاد باشد ادامه پس لرزه هم طبیعی است و امیدواریم رفته رفته شاهد کمتر شدن این پس لرزه‌ها باشیم.

جهانگیر دهقانی گفت: وقوع پس لرزه‌ها اگر چه طبیعی اما مردم را نگران کرده است.

وی اضافه کرد: کمک رسانی به شهروندان خیلی خوب انجام شده است، از بدو حادثه تاکنون امدادگران و نجات‌گران در روستاها و شهرستان فعالیت کرده‌اند و همچنان نیز حضور دارند. تاکنون نیز ۲۰۰ چادر امدادی میان زلزله زدگان توزیع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز ۵۰۰ بسته معیشتی را میان خانوارهای زلزله زده توزیع کرده است. از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و امام جمعه گناوه هم بسته‌های معیشتی توزیع شده است.

دهقانی با اشاره به برآورد میزان خسارت به واحدهای مسکونی بیان کرد: بیشترین خسارت به خانه‌های قدیمی وارد شده که بلافاصله ساخت وساز خانه‌ها آغاز خواهد شد. تعدادی از خانه‌ها هم که اغلب در روستاها هستند نیاز به بازسازی دارند که آنها هم در دستور کار قرار گرفته است.

براساس این گزارش،  وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در شهرستان گناوه با وجود شدت و قدرت بالای آن اگرچه خسارت زیادی در برنداشت اما بر روند زندگی مردم این منطقه اثرگذار شده و نگرانی آنان را دربرداشته است.

این زمین لرزه‌ منجر به تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.  

کد خبر 596484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha