رای اکثریت اعضای شورای اجتماعی-اقتصادی سازمان ملل متحد برای عضویت جمهوری اسلامی ایران در دو نهاد این شورا، نشان داد که ضدیت آمریکا علیه ایران دیگر کارایی ندارد.

شورای اجتماعی-اقتصادی سازمان ملل متح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، انتخابات نهادهای فرعی شورای اقتصادی اجتماعی ملل متحد (اکوسوک)، سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه به صورت حضوری در نیویورک برگزار شد که در گروه آسیا-اقیانوسیه، جمهوری اسلامی ایران، نامزد عضویت در نهاد کمیسیون مواد مخدر (برای دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۵)و کمیسیون مقام زن (برای دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۶) بود.

در انتخابات کمیسیون مواد مخدر که با رقابت سخت کشورهای عضو این گروه و با نامزدی ایران، سعودی، کره جنوبی، فلیپین و بنگلادش مواجه بود، با رای گیری کاغذی، جمهوری اسلامی ایران توانست با کسب ۳۷ رای به مدت سه سال به عضویت این کمیسیون درآید.

فیلیپین نتوانست آرای لازم را کسب کند.

برای عضویت در کمیسیون مقام زن (CSW) هم باوجود اجماع گروه آسیایی برای عضویت ایران، پاکستان، چین، ژاپن و لبنان، با درخواست و اقدام غیرحرفه‌ای نمایندگی دولت آمریکا، رای گیری با برگه انجام شد که در نهایت، جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار با کسب ۴۳ رای از ۵۴ رای کشورهای عضو اکوسوک، به مدت چهارسال به عضویت این نهاد ملل متحد درآمد.

کد خبر 596417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    3 0
    اسراييل چشم ديدن پيشرفت جمهورى اسلامى ايران رانداره بخاطرهمين امريكافشارمى اوره كه راى منفى بده ويابازرسان رادرانرژى اتمى ايران بيشتركن يابازديدانهارادرآژانس اين نشانه شكست بدخواهان است