حزب اتحاد ملت در نامه‌ای خطاب به روحانی خواستار قرنطینه تمام نقاط قرمز کشور شدند.

روحانی و با جمعی از فعالان سیاسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، متن نامه به این شرح است: 

بسمه تعالی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی
با سلام و آرزوی قبولی طاعات

قریب به ١۴ ماه از پذیرش رسمی اولین فرد مبتلا به کووید-١٩ در ایران می‌گذرد. همان طور که مستحضرید طی مدت مورد اشاره، شیوع ابتلا به بیماری کرونا در سه برهه‌ی زمانی رو به صعود گذاشت و این روند با اعمال برخی محدودیت‌ها، همکاری مردم و اهتمام ویژه‌ی کادر سلامت کشور کاهنده شد. سوگ‌مندانه اکنون و با ورود به چهارمین اوج‌گیری این بیماری در کشور، میانگین میزان فوت روزانه شهروندان در یک هفته به مرز ٣٠٠ نفر رسیده و پس از اندک زمانی از مرز ۴٠٠ نفر نیز گذشته است؛ طی همین مدت مبتلایان از مرز ٢٣ هزار نفر متجاوز گشته است. متعاقب آن ورودی بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها و تعداد ناکافی تخت‌های بیمارستانی، تجهیزات درمانی و اقلام دارویی برای پوشش‌دهی این حجم از مراجعان شرایط نامناسبی را تصویر می‌نماید؛ با گذر از چرایی وقوع اوج‌گیری چهارم کرونا (که پیش از ورود به این موقعیت، بارها و به کرات از سوی متخصصان همه‌گیرشناسی هشدار داده شده بود)، اکنون و هر لحظه، وقت و زمان برای مهار وضعیت کنونی، به محاق می‌رود. در این مقطع و به توصیه بسیاری از کارشناسان و متخصصان امر سلامت، راهکاری جز قرنطینه کامل نمی‌تواند کارگر افتد. لذا در این شرایط پیشنهادات و خواسته‌هایی که در پی می‌آید به حضور تقدیم می‌شود:

قرنطینه سراسری در تمامی مناطق دارای رنگ قرمز در کشور و جلوگیری از عبور و مرور بین استانی در تمامی مناطق کشور فارغ از هر نوع رنگ بندی (به استثناء موارد واقعا ضروری و مطابق با پروتکل‌های استاندارد) و بیان شرایط دقیق بازگشت از محدودیت‌های وضع شده.

سیاستگذاری متمرکز در حمایت از اقشار کمتر برخوردار و آسیب‌دیدگان از وضع محدودیت‌ها که غالبا بیش تر در معرض خطر هستند، با استفاده بهینه از داده‌ها و اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان از محل منابع دولتی و عمومی.

هوشمندسازی و متوازن سازی نظام مالیاتی کشور به گونه‌ای که مشاغل با درآمد بیشتر در دوران کرونا مالیات متناسبی پرداخت نموده و در عین حال معافیت‌ها و بخشودگی‌هایی نیز برای کسب و کارهای زیان دیده از کرونا در نظر گرفته شود.

استفاده از تمام ظرفیت کشور در زمینه مقابله با کرونا، به ویژه بهره‌مندی از ظرفیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و نیروهای مسلح در برپایی و تجهیز بیمارستان‌های موقت و صحرایی به منظور کاهش بار ورودی به بیمارستان‌ها و نیز در تأمین منابع لازم برای جبران آسیب های مالی به دهک های کم درآمد با دستور مستقیم و صریح مقام رهبری.

اهتمام دولت به تأمین واکسن از همه راه های متصور به گونه ای که سلامت مردم، دستمایه انشقاق در جامعه و سوداگری و نیز فرصت آزمون و خطای جویندگان نام نشود. استفاده از تمام ظرفیت دستگاه دیپلماسی و فراهم آوردن تنوعی از واکسن‌های مختلف، شفاف سازی و اطلاع‌رسانی در مراحل تهیه، توزیع و تزریق واکسن، مشتمل بر شفاف‌سازی قراردادهای منعقده، جدول واکسیناسیون گروه‌های مختلف جمعیتی با زمان‌بندی روشن و ….

حمایت ویژه از کادر سلامت کشور بالاخص کادر مقابله با کرونا در تمام سطوحِ برخورد از سطح تشخیص تا درمان و تامین مالی مناسب و همچنین ارتقا کادر درمان از لحاظ کمیت با ارائه برنامه‌های جذب و تبدیل وضعیت استخدامی و تامین تجهیزات و ملزومات بیمارستان‌ها به منظور افزایش بخش‌های ویژه‌ی ICU و CCU.

ارائه آمار شفاف استانی به جامعه و تفویض اختیارات لازم از سوی ستاد ملی کرونا به استان‌ها در اعمال محدودیت‌ها به منظور اتخاذ تصمیمات سریع، مؤثر و چابک.

مبنا قرار دادن شاخص‌های سلامت (از جمله میزان واگیری، مرگ و میر روزانه، ظرفیت زیرساخت های درمانی و…) در سیاست‌های اعلامی و اعمالی و عدم تغییر سیاست‌ها در مناسبت‌های ملی و مذهبی

با آرزوی موفقیت در مهار بیماری کرونا

کد خبر 596407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha