منابع صهیونیستی گزارش دادند که وزیر امور خارجه این رژیم در دیدار با یک مقام انگلیسی درباره ایران رایزنی و اظهاراتی را علیه تهران مطرح کرده است.

وزیر خارجه اسرائیل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، روزنامه عبری‌زبان «معاریو»، ظهر امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد که «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با «مایکل گوو» یکی از مقامات دولت انگلیس در مقر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

 وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که رژیمش خود یکی از عوامل متزلزل‌کننده ثبات در منطقه است، در این دیدار ایران را به «تضعیف ثبات خاورمیانه» متهم کرده است.

گابی اشکنازی همچنین با مطرح کردن ادعای همیشگی این رژیم درباره تلاش ایران برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای از جامعه بین‌الملل خواسته است که برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به توانمندی‌های هسته‌ای تحرکات لازم را انجام دهند.

این ادعا در حالی علیه ایران مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران به‌صورت مکرر اعلام کرده است که برنامه هسته‌ای ایران صرفا با اهداف صلح آمیز پیگیری می‌شود و بر اساس فتوای رهبر انقلاب اسلامی، ساخت سلاح هسته‌ای حرام است.

در عین حال، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بارها در بازدید از سایت‌های هسته‌ای ایران، هیچگونه انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران را گزارش نکرده است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه غرب آسیا به شمار می‌آید که تا کنون اجازه بازرسی از تأسیسات هسته‌ای خود را به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداده است.

مطابق با برخی گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی که از پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی خودداری کرده، ده‌ها کلاهک هسته‌ای در زرادخانه خود نگهداری می‌کند.

و این در حالی است که ایران یکی از اعضای پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بوده و بارها از معیارهای دوگانه سازمان‌های بین‌المللی در عدم رسیدگی به تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است.

کد خبر 596318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha