قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل درباره جزئیات بورس تحصیلی دانشجویان ایرانی در کشور چین توضیح داد.

تحصیل در چین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل درباره بورس تحصیلی کشور چین برای پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: چین سالانه یک بورس تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که سازمان امور دانشجویان در این زمینه تصمیم گیری می‌کند.

او افزود: همکاری ایران با کشور چین در زمینه‌های علمی بسیار گسترده است و در حال حاضر حدود ۱۸۰۰ دانشجوی ایرانی در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور چین مشغول به تحصیل هستند.

سالار آملی تصریح کرد: پروژه‌های مشخصی در حوزه ارتباطات ایران و چین در دسترس است و ۸ کرسی زبان و ادبیات فارسی هم در کشور چین وجود دارد که اساتید ایرانی آنجا فارسی و ایران‌شناسی تدریس می‌کنند.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: چند پروژه علمی در خصوص وضعیت آب و هوایی از سه دانشگاه مهم ایرانی در کشور چین در حال بهره برداری است.

سالارآملی اضافه کرد: بخش بورسیه هم مربوط یه همکاری‌های علمی، بین المللی و دانشگاهی با کشور چین می‌شود که طی چند سال اخیر ادامه داشته است.

او درباره نحوه پذیرش دانشجویان ایرانی در کشور چین با توجه به شیوع بیماری کرونا گفت: از آنجا که ویروس کرونا به صورت همگانی تمام جهان را درگیر کرده، بنابراین نگرانی زیادی در این زمینه از بابت آموزش دانشجویان وجود ندارد و تمامی فعالیت‌ها به صورت مجازی ارائه می‌شود، اما در دانشگاه‌های کشورهای اروپایی دانشجویان کارشناسی که در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند، با وجود رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باز هم نگرانی دارند.

کد خبر 596313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha