مجموع نظرات: ۳
سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

۱۲ هزار تاکسی در قزوین فعالیت می‌کنند و رانندگان در انتظار رأی فرمانداری این شهر برای افزایش کرایه در سال جدید هستند.

تاکسی

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: هم‌اکنون در انتظار نتیجه کمیسیون تطبیق از فرمانداری برای اجرایی شدن این مصوبه هستیم.
به گزارش همشهری آنلاین، شیما زرآبادی‌پور اظهار کرد: از بیست‌وهفتم اسفندماه ۹۹ موضوع افزایش کرایه تاکسی‌ها پس از ارسال لایحه شهرداری و بررسی در کمیته‌های فنی و کمیسیون‌های مربوطه، در صحن شورا تصویب شد. پس از اعلام رأی فرمانداری، با طی مراحل قانونی برای اجرای مصوبه و اِعمال نرخ جدید اقدام خواهیم کرد.

حدود ۱۲هزار راننده تاکسی در حوزه بار و مسافر در شهر قزوین مشغول فعالیت هستند که به گفته‌ مهدی عبدالرزاقی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، وضعیت درآمدی خوبی ندارند.
عبدالرزاقی به همشهری آنلاین گفت: جز فرسوده بودن تعدادی از تاکسی‌ها، افزایش هزینه‌های لوازم یدکی خودرو، سوخت، استهلاک و پایین بودن کرایه‌ها باعث شده رانندگان تاکسی با مشکلات اقتصادی زیادی دست‌وپنجه نرم کنند.
وی اضافه کرد: در صورت زیاد نشدن کرایه‌ها باید تدبیر ویژه‌ای مثل پرداخت یارانه اتخاذ شود تا معیشت این افراد در تنگنا قرار نگیرد و از طرفی شهروندان نیز در مضیقه قرار نگیرند.

طبق آمار، هرساله نرخ کرایه تاکسی در قزوین به طور متوسط ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دارد، اما مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین گفته است: امسال با توجه به شیوع کرونا میزان مسافر ۲۵ درصد و میزان درآمد تاکسیرانان ۵۰ تا ۶۵ درصد کاهش یافت. همچنین درآمد رانندگان تاکسی در خطوط منتهی به دانشگاه‌ها تا ۹۰ درصد کاهش یافته است.
اسماعیل عرشیان درباره دریافت کرایه‌های بیشتر از شهروندان همزمان با آغاز سال جدید بیان کرد: بازرسان سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین کار کنترل محسوس و نامحسوس بر فعالیت تاکسی‌ها را انجام می‌دهند. احتمال دارد بعضاً به‌صورت موردی تخلفاتی را در طول سال مشاهده کنیم، اما گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که رانندگان نسبت به قوانین شهرداری تمکین دارند.

کد خبر 596291

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha