مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳/۴ ریشتر ساعت سه و صفر دقیقه و ۲۰ ثانیه بامداد امروز دوشنبه ۳۰ فروردین شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

زلزله

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، گفت: محل وقوع این زمین‌لرزه در شهرستان گناوه در استان بوشهر بوده است اما به دلیل همجواری این شهر با شهرستان گچساران کهگیلویه و بویراحمد، گچساران را هم لرزاند. این زمین‌لرزه بیش از ۳۰ پس‌لرزه را در پی داشته که در گچساران محسوس نبوده است.

وی با بیان این‌که تاکنون خسارات احتمالی این زمین‌لرزه به طور رسمی اعلام نشده است، افزود: طبق آمار پراکنده‌ای که تا این لحظه به مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد رسیده است، هیچگونه خسارت جانی اعلام نشده، اما تعدادی واحد مسکونی در حد تعمیر و ترک دچار آسیب‌ جزئی شدند و همچنین خسارت‌هایی بر تاسیسات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز و زیارتگاه امام‌زاده بی‌بی حکیمه(ع) وارد شده است.

مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران عمق زمین لرزه را در ۱۰ کیلومتری زمین و مختصات کانون آن را در طول جغرافیایی ۵۰.۷۲ و عرض جغرافیایی ۲۹.۷۶ واقع در ۲۸ کیلومتری گناوه و ۹۱ کیلومتری بوشهر اعلام کرد.  

شهر ۱۰۰ هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در ۱۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

کد خبر 596026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha