معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلف‌های مخدوش کردن و پوشاندن پلاک در پایتخت خبر داد.

مخدوش کردن پلاک خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ علی همه‌خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره نحوه برخورد پلیس با تخلفاتی نظیر پوشش پلاک در پایتخت گفت: ماموران پلیس راهور همواره با حضور در مبادی ورودی طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا به شکل محسوس و نامحسوس بر تخلفاتی نظیر پوشش یا تغییر در ارقام پلاک خودرو نظارت دارند و در کنار دوربین‌ها به شکل حضوری و فیزیکی نیز با این موارد برخورد می‌کنند.

هشدار پلیس به خودروهایی که پلاک را با ماسک و کاغذ و برچسب می‌پوشانند

وی با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه وسایل نقلیه به دلیل شیوع کرونا گفت: با توجه به محدودیت های اعمال شده متاسفانه شاهدیم که معدود رانندگانی اقدام به تخلف و مخدوش کردن پلاک خودروی خود می‌کنند که این موضوع از دید و رصد دوربین ها و ماموران پلیس دور نیست و به طور جدی با آن برخورد می‌شود.

همه‌خانی ادامه داد: رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن کاور، ماسک، کاغذ و برچسب می کنند و قصد تردد در مناطق طرح ترافیک، طرح کاهش آلودگی هوا یا تردد در ساعات منع تردد شبانه را داشته باشند، برابر مقررات علاوه بر اعمال قانون به مبلغ ۶۱ هزار و ۲۰۰ تومان، برای ورود غیرمجاز به محدوده جریمه خواهند شد و در کنار آن به دلیل ارتکاب جرم، به مرجع قضایی هم معرفی می‌شوند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ماموران پلیس راهور در سطح معابر پایتخت به صورت فیزیکی حضور دارند و همچنین با استفاده از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف شهری به صورت مکانیزه با رانندگان متخلفی که پلاک خودرویشان را به هر نحوی دستکاری و مخدوش کنند یا بپوشانند، برخورد خواهند کرد.

هشدار پلیس به خودروهایی که پلاک را با ماسک و کاغذ و برچسب می‌پوشانند

همه‌خانی تاکید کرد: اجرای طرح برخورد با تخلف مخدوش کردن یا پوشاندن پلاک در ساعت منع تردد نیز به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس راهور قرار داشته و گشت‌های محسوس و نامحسوس شبانه پلیس با آن برخورد خواهند کرد.

به گفته وی، به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام پلاک و مخدوشی آن  جرم محسوب می‌شود و در صورت مشاهده ماموران پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودروها، آنها را برای رسیدگی و برخورد قانونی به مرجع قضایی معرفی می‌کنند.

همه‌خانی تاکید کرد: رانندگان توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه‌شان همواره باید همانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفته‌اند، بدون هیچگونه دستکاری در قسمت جلو و عقب خودرو نصب شده باشد.

کد خبر 596024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha