یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۴:۳۷
۰ نفر

مهدی‌ربوشه:‌ مسئولان فدراسیون فوتبال در آخرین واکنش‌های رسانه‌ای خود درباره تیم‌ملی از انجام حداقل 4 بازی تدارکاتی پیش از رویارویی با عربستان خبر می‌دهند.

آنها مدعی‌اندتا قبل از دیدار ایران برابر عربستان که در تاریخ 16 شهریورماه در شهر ریاض برگزار خواهد شد، تیم‌ملی 4 دیدار تدارکاتی را تجربه می‌کند. دبیر فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر تأکید کرده است: «تاکنون دیدار روز 30 مردادماه مقابل تیم‌ملی ازبکستان قطعی است. ضمن اینکه در صورت صعود تیم‌ملی تا فینال مسابقات غرب آسیا، حداقل 4 مسابقه جدی نیز در این رقابت‌ها پیش‌رو خواهد داشت که می‌تواند تدارک مناسبی برای تیم‌ملی پیش از دیدار با عربستان باشد.»

احتمال لغو بازی تدارکاتی ایران برابر عمان

اگرچه مسئولان فدراسیون فوتبال درباره دیدار تدارکاتی 30 مرداد با قاطعیت سخن می‌گویند و تأکید می‌کنند که تیم‌ملی ایران در این تاریخ در ورزشگاه آزادی میزبان ازبکستان خواهد بود اما با این حال برخی منابع می‌گویند که این احتمال وجود دارد  بازی با ازبکستان نیز منتفی شود. اتفاقی که موجبات دلخوری علی دایی از فدراسیون فوتبال را فراهم می‌کند چه سرمربی تیم‌ملی چندی پیش نیز درباره لغو پی‌درپی بازی‌های تدارکاتی تیم‌ملی هشدار داده بود. اگر دیدار برابر ازبکستان نیز لغو شود سرمربی تیم‌ملی عملاً تا قبل از بازی حساس خود با عربستان فرصت شناسایی بیشتر بازیکنانش را از دست خواهد داد. موضوعی که علی دایی چندی پیش در جلسه با کمیته تیم‌های ملی روی آن تأکید کرد.

در حالی که حرف و حدیث‌های پیرامون لغو بازی تدارکاتی تیم‌ملی برابر ازبکستان نگرانی‌هایی را به وجود آورده است طبق اظهارنظر دبیر فدراسیون فوتبال دیدار تدارکاتی مقابل عمان نیز منتفی خواهد شد.

مهدی محمدنبی در این باره گفته است: «ما به فدراسیون فوتبال عمان هنوز پاسخ مثبتی نداده‌ایم. آنها درخواست کرده‌اند که با تیم‌ملی ایران دیدار دوستانه‌ای برگزار کنند اما با توجه به سطح فنی تیم فوتبال عمان و زمان درخواستی این تیم هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.»

گویا آغاز مسابقات لیگ، یکی از موانع انجام این بازی تدارکاتی است. در همین خصوص علی دایی قصد دارد طی همین هفته در نشستی با کمیته تیم‌های ملی از برنامه نهایی دیدارهای تدارکاتی تیم‌ملی تا قبل از بازی با عربستان مطلع شود.

تاکنو 5 بازی دوستانه تیم ملی بنا به دلایل مختلف از سوی حریفان ایران منتفی شده است. چارلتون، ماربلا، مالاگا، مصر و کنیا تیم‌هایی بوده‌اند که از رویارویی با ایران صرف‌نظر کرده‌اند که آخرین آنها کنیا بود.

برخی منابع در خصوص لغو بازی‌های تدارکاتی معتقدند روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال باید در تنظیم قراردادها با دقت بیشتری عمل کند. این در حالی است که مسئولان فدراسیون فوتبال این موضوع را رد می‌کنند و همان دلایل سیاسی را علت اصلی لغو اکثر بازی‌ها برمی‌شمارند. تصمیمی که عکس‌العمل فدراسیون فوتبال و حتی رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا را نیز به همراه داشت.

حریف ایران با 3 گل سریلانکا را شکست داد

در حالی که مشکلات تیم‌ملی ایران برای انجام چند بازی تدارکاتی پیش از رویارویی با عربستان همچنان به قوت خود باقی است دیگر تیم‌های همگروه با ایران در مرحله بعدی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی، بازی‌های تدارکاتی‌شان را برگزار می‌کنند.
کره‌شمالی در مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی 2010 یکی از حریفان ایران است که روز جمعه 3 بر صفر برابر سریلانکا به پیروزی رسید.

تیم‌ملی ایران در روز بیست‌وچهارم مهرماه در ورزشگاه آزادی با تیم‌ملی کره‌شمالی در مرحله چهارم مقدماتی جام جهانی 2010 مسابقه می‌دهد.

کد خبر 59600

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز