روزنامه کیهان از محتوا و مضمون پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری به مناسبت روز ارتش انتقاد کرد.

روزنامه کیهان

به گزارش همشهری‌آنلاین، این روزنامه نوشت: در پیام رئیس جمهور به مناسبت روز ارتش آمده است که تا ارتش ایران همین‌گونه بماند، ارتش ملی و دینی و انقلابی ایران؛ ارتش همه ملت ایران است. ارتش بزرگ‌تر از آن است که آن را به سیاست فروبکاهیم. ارتش مهم‌تر از آن است که حتی آن را به یک مشرب و سیاست فروبکاهیم.

سربازان و سرداران و امیران، پاکباخته‌ترین فرزندان یک ملت‌اند که از ملت بدون آنکه از عقیده دینی و مذهبی و تمایل سیاسی، موقعیت و منزلت و شأن آن‌ها خبر داشته باشند دفاع می‌کنند. کافی است ایرانی باشید تا ارتش از شما دفاع کند و این رمز دوام و بقای ارتش است. 

ادبیات حاکم بر پیام رئیس‌جمهور به مناسبت روز ارتش و طرح مسائلی مانند اینکه «در زمان نارضایتی ملت از حکومت، ارتش باید یکی را برگزیند» یا آنکه «مأموریت ارتش ورود به رقابت‌های سیاسی نیست» گرچه عجیب ‌و غریب به‌نظر می‌رسد و این فرضیه را تقویت می‌کند که او سعی کرده با بهره‌برداری سیاسی به دوگانه‌سازی‌هایی مانند دولت نظامی- غیرنظامی دامن بزند اما نکته جالب‌ توجه آنکه، پیام دیروز رئیس‌جمهور از منطق درستی برخوردار نبود. 

روحانی گفته است «در دوران جدید، در دنیا حتی برای فرماندهی نیروهای نظامی و وزیران دفاع از رجال غیرنظامی استفاده می‌شود تا ارتش‌ها از سیاست دور بمانند» در حالی که اتفاقاً برعکس بوده و در بسیاری از کشورهای دنیا به‌ویژه کشورهایی که ازقضا نگاه روحانی هم معطوف به آن‌هاست. 

بخش قابل‌توجهی از مدیریت‌های راهبردی، دفاعی و امنیتی و حتی سیاسی آن کشور در ید عناصری است که از سابقه نظامی برخوردار هستند. 

اینکه چرا روحانی در پیامی‌که به مناسبت روز ارتش صادر شده، در ادبیاتی عجیب ‌و غریب به فضای سیاسی و انتخاباتی شیفت می‌دهد را باید در جای دیگری مورد واکاوی قرار داد اما نکته قابل‌ تأمل دیگر این بود که پیام رئیس‌جمهور روز گذشته مورد توجه و استقبال برخی از جریانات اپوزیسیون و معاند قرار گرفت. 

کد خبر 595948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 14
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • Jalal IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    19 16
    به نظر میرسه حرفای رئیس جمهور منعکس کننده واقعیات بوده؛ اتفاقا چیزی که عجیب به نظر میرسه عصبانیت دوستان در روزنامه کیهانه!
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    12 9
    رای دادن به رئیس جمهوری که روزنامه ای با بودجه دولت آن را در هر زمینه ای به باد انتقاد و توهین می گیرد چه فایده ای دارد؟