رئیس سازمان صمت استان قم از ارائه پیشنهاد بسته مشوق‌های لازم برای کسب و کارهای آسیب دیده در موج چهارم کرونا به ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا خبر داد.

محمود سیجانی

محمود سیجانی در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: تعداد زیادی از صنف‌ها و کسب و کارها که در موج چهارم شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند، آسیب‌پذیر هستند. بنابراین به ستاد ملی کرونا پیشنهاد دادیم که مشوق‌هایی برای متولیان این صنف‌ها در نظر بگیرد.

وی با اشاره به جزئیات بسته حمایت از کسب و کارهای زیان دیده، گفت: در این بسته، پیشنهاد شده که در زمینه مالیات و بیمه، بخشودگی و مشوق‌هایی اعمال شود.

رئیس سازمان صمت استان قم، اعطای تسهیلات ارزان قیمت را یکی دیگر از پیشنهادهای این بسته حمایتی ذکر کرد و افزود: بسیاری از متولیان کسب و کارهای زیان دیده، بدهی دارند و برای تأمین اعتبار چک‌ها با مشکل مواجه‌اند. این افراد درخواست دارند که وقتی واحدهای صنفی در پیک شیوع کرونا تعطیل است، بانک‌ها هم تعطیل شوند که چک‌های آنها برگشت نخورد.

سیجانی تاکید کرد: برخی واحدهای صنفی کالاهای زمان‌دار دارند که مشمول تاریخ انقضا می‌شود. این واحدها هم نیاز به حمایت دارند.

به گفته وی، تعطیلی واحدهای صنفی قم در پیک‌های قبلی شیوع کرونا بیشتر از موج چهارم بود اما اکنون شرایط متفاوت است و بسیاری از واحدهای صنفی با مشکلات اقتصادی مواجه هستند.

وی در عین حال تاکید کرد که اتحادیه‌ها و اتاق اصناف در حال پیگیری و ترغیب واحدهای صنفی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تعطیلی مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ هستند.

سیجانی گفت: سلامت مردم خط قرمز ماست و امیدواریم متولیان واحدهای صنفی و کسب و کارها بیش از گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر 595892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha