مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان باختند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، محمد طاهری گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۳۹ مورد به تعداد موارد مثبت کرونا در همدان اضافه شد تا تعداد مبتلایان در بخش‌ بستری به ۱۲ هزار و ۹۰۷ مورد و در بخش سرپایی  به ۳۲ هزار و ۸۹۹ مورد افزایش پیدا کند.

وی افزود: همچنین تعداد موارد فوتی با ۱۸ مورد جدید به عدد هزار و ۷۲۹ مورد افزایش یافت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۴۲۲ مورد بوده که ۲۴۷ مورد در بخش عادی و ۲۷ مورد در بخش آی‌سی‌یو بستری شده‌اند و حال ۶۱ بیمار نیز وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آمار تفکیکی شهرستان‌ها نیز توضیح داد: در اسدآباد ۴۸۹، بهار ۷۱۳، تویسرکان ۸۳۱، رزن ۵۵۷، درگزین ۲۲۰، فامنین ۲۲۸، کبودراهنگ ۸۱۰، ملایر ۲هزار و ۳۴۴، نهاوند هزار و ۶۴۵، همدان ۴هزار و ۷۴۰ و در خارج از استان ۳۳۱ مورد مثبت گزارش شده است.

ابراهیم جلیلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، نیز با بیان اینکه ۲هزار و ۵۰۰ تخت بستری برای بیماران کووید ۱۹ در نظر گرفته شده، توضیح داد: تخت‌های بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌های استان پر شده و تخت‌های عادی نیز در حال تکمیل ظرفیت است.

جلیلی با اشاره به اینکه در حال تلاش برای ایجاد ظرفیت جدید به منظور پذیرش بیماران هستیم، تصریح کرد: وضعیت بیمارانی که بستری می‌شوند به صورتی است که نیازمند تجهیزات ویژه هستند. بنابراین امکان بستری بیماران در مکان‌هایی مانند سالن‌های ورزشی را نداریم.

این در شرایطی است که به گفته لیدا رفعتی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، فقط ۳۶ درصد مردم همدان ماسک نمی‌زنند.

کد خبر 595852
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha