زلزله ۵.۹ ریشتری گناوه تاکنون ۱۲ پس لرزه داشته است. طبق گزارش‌های رسیده از سوی نیروهای ارزیاب به منطقه هنوز خسارت‌ها جدی نیست و فقط در روستاها شاهد ترک خوردگی دیوار خانه‌ها هستیم.

گناوه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر درگفت وگو با همشهری آنلاین گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده از روستاها که تاکنون ۱۰روستا مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند ترک خوردگی دیوارها گزارش شده و تخریب صد در صد نبوده است.

جهانگیر دهقانی افزود: همه نیروهای اعزامی مدیریت بحران بوشهر به بندر گناوه آماده باش هستند و تاکنون اطلاعات دقیقی از خسارت احتمالی گزارش نشده است و فقط ۵ نفر با جراحت‌های سطحی مصدوم شده‌اند و تلفات جانی هم نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: مشکل قطعی اینترنت و تلفن هم با همکاری شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر هم برقرار شده است.

بر اساس جدیدترین گزارش اعلامی از سوی گروه‌های ارزیاب هلال احمر اعزامی به منطقه زلزله زده گناوه ۲۱ روستا با ۴۵۵۳ نفر شامل ۱۱۷۹ خانوار تحت تاثیر هستند.

همچنین از سوی جمعیت هلال احمر نیز  ۵۲۰۰ تخته چادر آماده شده تا در صورت نیاز توزیع شود. تاکنون ۲۰۰ تخته چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده است.

 زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر  ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه روز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه جاری، در شهرستان  گناوه استان بوشهر به وقوع پیوست.

مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، کانون این زمین لرزه را در حوالی بندر گناوه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرده است.

این مرکز موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه را در طول جغرافیایی ۵۰.۷۲ شمالی و ۲۹.۷۶ شرقی گزارش در ۲۸ کیلومتری بندر گناوه ثبت کرد.

کد خبر 595784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha