رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی‌آباد به دلیل تزریق غیرقانونی واکسن کرونای پارکبانان این شهر به برخی از مدیران شهرداری برکنار شد.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ناهید جعفری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اظهار کرد: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی‌آباد به دلیل تزریق غیرقانونی واکسن کرونای پارکبانان این شهر به برخی از مدیران شهرداری برکنار شد.

او گفت: پس از بررسی به عمل آمده، کوتاهی رییس شبکه بهداشت علی آباد قطعی تشخیص داده شد.

بنا بر این گزارش، تزریق واکسن کرونا دیروز جمعه در علی‌آباد استان گلستان انجام شد و طبق برنامه قرار بود واکسن کرونا به ۲۴ نفر از پاکبانان علی‌آباد تزریق شود که به دلیل حضور نیافتن تعدادی از آن‌ها، چهار واکسن به پیمانکار و سه نفر دیگر از پرسنل خدمات شهری شهرداری تزریق شد.

جعفری گفت: اگر در تزریق واکسن به پاکبانان، افراد غیر از این قشر واکسینه شده اند، مقصر شبکه بهداشت نبوده و عامل آن شهرداری به عنوان ارایه دهنده لیست است.

سخنگوی شورای اسلامی علی‌آبادکتول صبح امروز تزریق واکسن کرونای سهمیه‌ای پاکبانان به پیمانکار خدمات شهری و مدیران شهرداری این شهر را تایید کرده بود.

غلامرضا حاتمی اظهار داشت: شهرداری علی آباد لیست ۴۵ نفره از پاکبانان را برای تزریق واکسن در اختیار مرکز بهداشت قرار داد که با انجام قرعه کشی، ۲۴ نفر برای تزریق واکسن انتخاب شدند.

سخنگوی شورای اسلامی علی‌آباد کتول افزود: در روز تزریق، تعدادی از پاکبانان در محل تزریق حاضر نشدند و تماس فراوان با آن ها بی نتیجه ماند.

وی افزود: از آنجا که بسته واکسن باز شده و احتمال فاسد شدن آن وجود داشت، در اقدامی اشتباه، چهار واکسن باقیمانده به افرادی غیر از پاکبانان و مجموعه تحت نظر پیمانکار بخش خصوصی تزریق شد.

وی ادمه داد: مجموعه شبکه بهداشت و درمان علی‌آباد در این ماجرا مقصر هستند و با آنکه می‌دانستند این افراد از مجموعه پاکبانان نبودند اما به آن ها اجازه تزریق دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم گفت: در زمان تزریق واکسن، چهار نفر از پاکبانان مراجعه نکرده بودند و با توجه به اینکه واکسن‌ها از ویال‌ (ظروف شیشه ای نگهدارنده دارو) خارج شده و احتمال هدر رفت آن وجود داشت، واکسن این افراد به مدیران شهرداری تزریق شد.

عبدالرضا فاضل افزود: برای هر لیست واکسیناسیون، فهرست ذخیره هم در نظر گرفته می‌شود اما شبکه بهداشت علی آباد برای این واکسیناسیون اسامی ذخیره آماده نکرده بود.

وی ادامه داد: به دستور وزیر بهداشت و استاندار گلستان، هیچ فردی حق ندارد خارج از اولویت تعیین شده واکسن کرونا دریافت کند.

کد خبر 595625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha