بعد از علی مطهری نماینده مجلس سابق؛ شاهین محمدصادقی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی هم صبح امروز در نشست خبری از کاندیداتوری خود در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

میرمحمد صادقی

به گزارش همشهری آنلاین شاهین محمدصادقی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در دوره‌های هفتم و نهم و مشاور وزیر بهداشت طی نشست خبری کاندیداتوری خود را در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام و در پاسخ به اینکه آیا احتمال دارد از رقابت کنار بکشید و آیا کانددیدای پوششی هستید تصریح کرد: هرگز پوششی نبوده و به همه افراد احترام گذاشته‌ام و رفتارهای شخصیت شکن را نمی‌پذیریم و برای ریاست جمهوری آمده‌ام و در رقابت باقی خواهم ماند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وابستگی احتمالی به حزب و جناح خاصی گفت: من با بسیاری افرا از جمله اصولگرایان نشستم و با وجود منصوب بودن از سوی سپاه برای طرح شهید سلیمانی هرگز سپاهی نبودم اما فرمانده سپاه به دلیل شرایط کشور ترجیح داد که یک فرد دانشگاهی را برای کمک به مردم بیاورد و ما نیز به کمک آنها رفتیم. پس از آن نیز مجدد به کار خود در دانشگاه بازگشتم.

محمدصادقی درباره گفتمان و شعار خود گفت: گفتمان ما گفتمان مردم است و حرف مردم را می‌زنیم.

وی در این نشست ضمن معرفی خود گفت: پزشک عمومی و متخصص جراحی پلاستیک هستم و بعد از مدیریت در عرصه دانشگاه های علوم پزشکی برای فوق تخصص به دانشگاه شهید بهشتی آمدم و دوره جراحی فک و صورت را در دانشگاه های انگلیس خواندم.

 به فضل الهی تصمیم گرفتم که به مردم دروغ نگویم

وی با بیان اینکه برخی می‌پرسند اگر رئیس جمهور شوید چه کاری انجام خواهید داد اظهار کرد: پیش از آن باید بگویم کارهای زیادی است که نباید کنیم، به فضل الهی تصمیم گرفتم که به مردم دروغ نگویم و پا روی خون شهدای مردم نگذارم. اشرافی گری را تبلیغ نکرده و به مردم فخر نفروشم، تبعیض در اداره امور کشور قائل نشوم، منافع ملی و مردم را فدای منافع حزبی و قومی نکنم و در دفاع از آب و خاکم لحظه ای آرام و قرار نداشته باشم، برای مردم ارباب نباشم زیرا مردم ارباب و ولی نعمت انقلابند.

محمدصادقی با بیان اینکه این کارها نه بودجه و نه مصوبه مجلس می‌خواهد ادامه داد: خود رئیس جمهور به عنوان اولین فرد اجرایی کشور تصمیم میگیرد که رفتارهای غلط نداشته باشد. در دولت مسئولان باید صادقانه با مردم حرف بزنند و به وعده های خود وفادار باشند و بر مواضع جمهوری اسلامی محکم بایستند. ساده زیست باشند یعنی همان چیزی که قانون برایشان مشخص کرده وفادار و قانع باشند.

سرمایه‌گذار خلافکار نیست

محمدصادقی با بیان آنکه زیاد بودن مجوز، تولیدکننده را دلزده می‌کند ادامه داد: در بسیاری از کشورها طی دو تا سه ماه به سرمایه‌گذار اعلام می‌شود که امکان کار تولیدی هست یا خیر. اما در کشور ما به سرمایه‌گذار به عنوان کسی که دارد کار خلافی انجام می‌دهد نگاه می‌شود و از او می‌پرسیم که پول را از کجا آورده است. برای سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور نیز موانع زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت تسهیل گریست نه سرمایه‌گذاری، افزود: فراهم کردن امکاناتی مانند آب، برق، گاز، مجوزهای شهرداری و غیره وظایف دولت است که باید آن‌ها را فراهم کند.

بانکها تبدیل به ترمز تولید شده اند

محمدصادقی درباره نقش بانک‌ها در تولید گفت: از طرف دیگر بانک ها به عنوان کسی که باید محرک تولید باشد، ترمز تولید است و به گونه‌ای است که تولید کنند گاهی تا ۴۰ درصد باید سود بانکی بدهد.

این کاندیدای ریاست جمهوری درباره اخذ مالیات از تولیدکننده اظهار کرد: درمورد مالیات نیز اگر بخواهیم از تولید حمایت کنیم باید چند سال تولید کننده را معاف کنیم.

وی مشکل دیگر تولید را مشکل نگاه مدیریت به تولیدکننده دانست و افزود: در حالی که در اتاق مدیران باید به روی تولیدکننده باز باشد اما اینگونه نیست و تولیدکننده از رفتار مدیران در عذاب است.

وی با بیان اینکه این‌ها نیاز به اصلاح رفتار دارد افزود: شعار سال به طور قطع برای تولید و به دنبال آن اشتغال بسیار راهگشاست.

وی درباره برنامه‌های خود برای حوزه مسکن گفت: درباره مسکن نیز گاهی شعاری رفتار کرده و چون یک دولتی که ما با آن موافق نیستیم یک طرحی را اجرا کرده، آن را ادامه نمی‌دهیم که نمونه آن مسکن مهر است. برای ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و حل مشکلات مردم باید کاری چون مسکن مهر اجرایی شود تا قشر آسیب‌پذیر و جوانان و سایر مردم بتوانند مسکن داشته باشند.

رجل سیاسی هستم و تایید صلاحیت خواهم شد

وی در پاسخ به پرسشی درباره امکان تایید صلاحیت خود گفت: من براساس قوانین موجود رجل سیاسی حساب شده و تصور می‌کنم تایید صلاحیت خواهم شد هرچند تصمیم‌گیری در این باره با شورای نگهبان است.

اعمال محدودیت ها و بستن مغازه ها و بازار و اصناف گران‌ترین روش کنترل بیماری است

وی با بیان اینکه اگر رئیس جمهور شوم من نیز همین طرح را اجرا کرده و بیماری را طی شش ماه جمع خواهم کرد افزود: اگر رئیس جمهور شدم تا پایان سال ۱۴۰۰ خواهیم توانست شرایط بسیار بهتری ایجاد کنیم. اعمال محدودیت ها و بستن مغازه ها و بازار و اصناف گران‌ترین روش کنترل بیماری است زیرا وقتی مغازه ای بسته شود، دیگر درآمدی نخواهد داشت که هزینه های خود را تامین کند.

محمدصادقی با بیان اینکه در برخی موارد لازم است اصناف تعطیل شود افزود: با این حال این راه حل بهترین راه نیست و آخرین راه است. برخی تصمیمات حتی خلاف نظر وزیر بهداشت بوده و کسانی بیرون از این وزارت در لایه‌های سیاسی دولت برای اینکارها تصمیم می‌گیرند.

وی درباره فراهم کردن واکسن در دولت خود گفت: درباره واکسن نیز تمام ظرفیت داخلی کشور باید برای تولید به کار گرفته شود تا واکسن در اختیار مردم باشد زیرا هرچقدر هم که برای تولید واکسن هزینه شود باز هم از خرید واکسن ارزان تر است چرا که هیچکس نمی‌داند که تأثیر واکسن ها دائمی است یا باید تمدید شد و گفته میشود که هر شش ماه باید واکسیناسیون مجدد انجام شود و ارز بسیار زیادی خارج خواهد شد. اما درمورد واکسن خارجی نیز اگر بتوانیم باید واکسن معتبر خارجی را با همان شرایطی که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند وارد کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظرشان درباره شائبه ای در ذهن ملت وجود داشت که آمار شفاف اعلام نمی‌شود گفت: مسئله عدم شفافیت نیست بلکه دولت تنها بیمارانی که تستشان مثبت است را فوتی کرونایی اعلام میکند و برخی دیگر که فوت شده و تست نداده بودند به عنوان فوتی کرونایی اعلام نمی‌شود. در تمام دنیا نیز به همین صورت است و منظور از آمار غیررسمی نیز همین است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا رفتارهای اخیر برخی کارشناسان و مسئولان وزارت بهداشت دامن زدن به بی‌اعتمادی مردم است گفت: منبع کارشناسی، وزارت بهداشت است و ستاد کرونا به نظرات کارشناسی وزارت بهداشت توجهی نکرد و برخی که هیچ تخصصی در این زمینه نداشتند نظرات خود را اعمال کردند و من به عنوان کارشناس میگویم که باید به نظرات بها میدادند.

کد خبر 595616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha