شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: "خوزه ویگا" مدیر برنامه‌های پیشین "لوئیس فیگو" از راز انتقال جنجالی وی در سال 2000 از بارسلونا به رئال مادرید پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، فصل 2001-2000 یکی از جنجالی‌ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال جهان با انتقال لوئیس فیگو از بارسلونا به رقیب دیرینه، رئال مادرید انجام شد که در آن زمان ویگا، یکی از مسوولان فعلی باشگاه دسته اولی سوئیندون تاون انگلیس، مدیر برنامه‌های هافبک پرتغالی بود و در نهایت فیگو با مبلغ 65 میلیون یورو به جمع ستارگان کهکشانی پیوست.

خبرگزاری ورزش اسپانیا خبر داد: ویگا با "فلورنتینو پرز"، نامزد کسب ریاست باشگاه و جایگزینی "لورنزو سانز"، رئیس وقت، یک توافق به امضا رسانده بود، سپس ویگا مدعی شد دلیل اصلی امضای این سند، زیر فشار قرار دادن بارسلونا برای پذیرفتن بالا بردن قیمت فیگو بود که از این طریق سه میلیون یورو حق کمیسیون نصیب مدیر برنامه‌های بازیکن پرتغالی می‌شد.

این خبرگزاری ادامه داد: آنچه ویگا به آن فکر نکرده بود، جدا از اینکه "لورنزو سانز" در انتخابات شکست خورده و صندلی قدرت را به پرز واگذار کرد، این بود که در توافق به امضا رسیده قید شده بود اگر فیگو قصد پیوستن به رئال را نداشته باشد باید شخص وی و یا مدیر برنامه‌های او 30 میلیون یورو به این باشگاه غرامت پرداخت کنند.

در حالی که ویگا نه راه پس داشت و نه راه پیش، فیگو به او می‌گوید: "حالا چه کنیم؟" ویگا پاسخ می‌دهد: "سه راه وجود دارد، راه نخست اینکه تو در بارسا می‌مانی و 30 میلیون یورو غرامت به رئال پرداخت می‌کنی که این پول را نداری. راه دوم اینکه تو این پول را به آنها پرداخت نمی‌کنی و من روانه زندان می‌شوم، یا راه سوم این که به رئال مادرید می‌پیوندی."
ویگا براین باور است که سران رئال مادرید و رییس فعلی، "رومن کالدرون" از همین راه برای جذب کریستیانو رونالدو، هافبک پرتغالی منچستر استفاده می‌کنند و قصد دارند قراردادی با وی به امضا برسانند که یکی از مفاد آن حاوی شرط فسخ باشد و این بازیکن را در موقعیت گرگ و میش قرار دهد.

کد خبر 59550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز