دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه پیشنهادها درباره برگزاری مراسم شب‌های قدر به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده، درباره جریمه نشدن افرادی که خون اهدا می‌کنند توضیح داد.

حسين قاسمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، حسین قاسمی درباره وضعیت کرونایی شهرها گفت: آخرین وضعیت شهرها از نظر بیماری کرونا در حال حاضر همان چیزی است که وزارت بهداشت اعلام کرده است و ۲۹۵ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند و هنوز لیست جدید از سوی وزارت بهداشت ارائه نشده است.

وی درباره جریمه شدن افرادی که در ماه مبارک رمضان خون اهدا می‌کنند، ادامه داد: در شب‌های ماه مبارک رمضان بسیاری از افراد در قالب نذر نسبت به اهدای خون خود اقدام می‌کنند. این در حالی است که امسال نماز مغرب و عشا و زمان افطار با ساعت منع تردد تلاقی پیدا می‌کند و تقریبا یک الی دو ساعت بعد از افطار ساعت منع تردد شبانه آغاز می‌شود. با هماهنگی هفته گذشته کمیته امنیتی اجتماعی با سازمان انتقال خون و نیروی انتظامی مقرر شد افرادی که برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه می‌کنند، مشخصات شخصی و خودرو این افراد هفتگی در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد و اگر این افراد جریمه شده باشند جریمه آنها حذف خواهد شد.

قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا برای برگزاری مراسم شب‌های قدر تصمیم‌گیری شده است، خاطرنشان کرد: ما در کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی بررسی‌های لازم را در خصوص برگزاری شب‌های قدر انجام داده‌ایم و پیشنهادات ما در خصوص برگزاری این شب‌ها برای ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شده است. در صورت تصویب و ابلاغ از سوی ستاد در خصوص چگونگی برگزاری این مراسم اطلاع رسانی در خصوص آن صورت خواهد گرفت.

وی درباره مراسم نماز جماعت و دیگر مراسم‌ها در شب‌های ماه مبارک ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شرایطی که از نظر بیماری کرونا کشور با آن مواجه شده است، تصمیم جدیدی در خصوص برگزاری مراسم در ایام ماه مبارک رمضان و برگزاری نماز جماعت در شهرهایی که در وضعیت قرمز و نارنجی هستند، اتخاذ نشده است و همان محدودیت‌ها و الزاماتی که در طرح مدیریت هوشمند اعلام شده است، به قوت خود باقی است.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی  و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درباره استمرار محدودیت‌ها با توجه به شرایط کرونا در کشور گفت: اجرای محدودیت‌ها بستگی به شرایط شهرها دارد. اگر شهری وضعیتش تغییر کند، محدودیت‌ها متناسب با وضعیت شهر تغییر پیدا می‌کند. اگر شهری همچنان در وضعیت قرمز یا نارنجی بماند، محدودیت‌ها نیز به قوت خود باقی خواهند ماند. ما امیدواریم با همکاری و مساعدت و همراهی مردم روند بیماری در شهرها تغییر کرده تا محدودیت‌ها نیز برطرف شود.

کد خبر 595494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha