مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

استاندار ایلام از تشکیل ستاد مردمی مقابله با کرونا در شهرستان‌های جنوبی استان خبر داد و گفت: با رقم خوردن وضعیت بحرانی در 3 شهر استان حضور مردم برای جلوگیری از تلفات بیشتر و عبور از وضعیت قرمز ضروری است.  

کروتا در ایلام

به گزارش همشهری آنلاین، محمد نوذری با اشاره به برگزاری نشست قرارگاه اجرایی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و ستاد استانی کرونا در آبدانان اظهار کرد: معاون سیاسی – امنیتی استانداری ایلام به عنوان رئیس قرارگاه عملیاتی – کرونایی استان به همراه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان به شهرهای در وضعیت بحرانی کرونا اعزام شده‌اند و در نشستی با حضور این مسئولان و تمام فرمانداران شهرهای جنوبی استان، تصمیماتی برای تشدید تمهیدات ستاد ملی کرونا اتخاذ کرده‌اند.  

وی با تاکید بر این که دهلران، دره‌شهر و آبدانان در وضعیت حاد ابتلا به کرونا قرار دارند، عنوان کرد: ستاد مردمی مقابله با کرونا هم در این شهرستان‌ها تشکیل شده تا مردم خودشان پای کار بیایند. قطعا با ورود و همراهی بیشتر مردم می‌توان از افزایش مرگ میر و تداوم وضعیت بحرانی جلوگیری کرد. همچنین باید تلاش کنیم با هدف نظارت کامل بر روند مهار بیماری‌ در استان، مدت اعلام نتیجه تست کرونا به افراد زمان کمتری داشته باشد. با کسانی هم که به هر طریق با عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی و حضور در بین مردم باعث افزایش انتقال ویروس شوند از طریق شعبه مخصوص جرایم کرونایی در دستگاه قضایی استان برخورد خواهد شد.

تشکیل ستاد مردمی مقابله با کرونا در ایلام 

نوذری که با همشهری آنلاین گفت‌وگو می‌کرد، درباره دلایل بحرانی شدن وضعیت کرونا در شهرهای جنوبی استان بیان کرد: در حقیقت وضعیت بحرانی شهرهای جنوبی ایلام به دلیل بحث همجواری با استان‌ خوزستان رقم خورده است. استان خوزستان به دلیل هم‌مرزی با عراق با وضعیت قرمز مواجه شد و ایلام هم با دارا بودن مرز مشترک با خوزستان و عراق از آسیب‌های آن در امان نماند. از سوی دیگر در شهرهای مرزی اشتراکات قومی و قبیله‌ای بین خانواده‌های ساکن در دو طرف برقرار است و رفت‌وآمدهای نامحسوس وجود دارد. همین مساله هم می‌تواند موجب انتقال ویروس شود. 

این مسئول به برقراری ترددهای تجاری در مرز مهران هم اشاره کرد و افزود: مرز مهران برای تردد مسافران تعطیل است اما افرادی که در گذشته به هر دلیل به شهرهای کشور همسایه سفر کرده‌اند از طریق همین مرز مهران به کشور برمی‌گردند. همچنین کامیون‌های حامل مواد غذایی و بهداشتی از مرز عراق به ایران وارد می‌شوند و ایلام به دلیل وجود مرزهای مشترک با خوزستان و عراق بیشترین ضرر و آسیب را در موج چهارم کرونا دید.  

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام تا ظهر امروز ۷۸ مورد جدید ناشی از کرونا در مراکز درمانی بستری شدند و تعداد بسترهای استان به ۲۹۱ نفر رسید. همچنین ۲۷۱ ابتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده و مجموع مبتلایان استان به ۳۲ هزار و ۳۵۹ نفر افزایش یافته است. مجموع بهبودیافتگان کرونا در ایلام هم ۲۸ هزار و ۷۴۷ نفر است. با ثبت ۲ فوتی ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته مجموع فوتی‌های استان به ۶۹۷ نفر افزایش یافت.  


 

کد خبر 595431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha