معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: در ارزیابی های به‌عمل آمده در استان‌های کشور، کرمانشاه با قرار گرفتن در رده بیست و چهارم از لحاظ وقوع جرم، جز ۸ استان امن کشور به‌شمار می‌رود.

معاونت اجتماعی کرمانشاه

سرهنگ "محمدرضا آمویی" در گفت و گو با همشهری آنلاین افزود: کرمانشاه در بسیاری از جرائم خشن نیز جز استان‌های آخر کشور به شمار می‌رود. این استان در نزاع و درگیری رتبه ۲۵ و شرارت رتبه ۲۴ را از میان ۳۱ استان دارد.  

 همچنین رتبه کرمانشاه در سرقت‌های مسلحانه و سرقت به عنف، نوزدهم کشور است و در مجموع جرائم، کرمانشاه رتبه ۲۴ کشور در سال گذشته را به خود اختصاص داده و جز ۸ استان امن است.  

وی با بیان‌اینکه سال گذشته ۴۹۵ مورد تیراندازی در استان رخ داده است، افزود: تیراندازی‌ها یکی از عوامل ناامنی و برهم خوردن نظم عمومی به حساب می‌آید. عمده تیراندازی‌ها مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، صحنه و سرپل‌ذهاب بود. طبق بررسی‌های به‌عمل آمده ۴۲ درصد آنها به دلیلاختلافات خانوادگی بوده است.  

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه اضافه کرد: سال گذشته حدود ۲ هزار قبضه و امسال نیز بیش از ۱۵۰ قبضه اسلحه تا به امروز از قاچاقچیان و افراد مختلف کشف و جمع‌آوری شده است.

وی در ادامه به کاهش قتل و قمه کشی و رشد سرقت و نزاع در کرمانشاه اشاره کرد و گفت:  وقوع قتل و نزاع فردی در استان نسبت به سال پیش از آن به ترتیب ۱۰ و یک درصد کاهش نشان می‌دهد.   همچنین جرائمی نظیر شرارت، چاقو و قمه‌کشی نیز به ترتیب ۶۴ و ۶۰ درصد سیر نزولی داشته است.  

آمویی در ادامه به رشد ۲۵ درصدی نزاع‌های دسته‌جمعی در استان اشاره کرد و افزود: سرقت در کرمانشاه  نیز حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است.  

وی درباره میزان دستگیری‌های سرقت نیز اضافه کرد:حدود ۱۱ هزار و ۳۰۰ سارق طی سال گذشته در استان توسط پلیس دستگیر شده‌اند. بیشتر سارقان مربوط به شهر کرمانشاه بوده‌اند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان در ادامه از دستگیری ۹۵۴ نفر از اراذل و اوباش در استان طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: یکی از برنامه های پلیس در سال گذشته را برخورد با اشرار و اراذل و اوباش بود.  

وی به کاهش ۲ درصدی جرائم خشن در استان نیز اشاره کرد که ارتباط مستقیمی با کاهش جرم دارد.

کد خبر 595358
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha