دولت حو بایدن در واکنش به حمله‌های سایبری هکرهای روس و اتهام دخالت کرملین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحریم‌هایی سخت علیه دولت ولادیمیر پوتین اعمال و ۱۰ دیپلمات روس را اخراج می‌کند.

ولادیمیر پوتین

به گزارش همشهری‌آنلاین، خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری فوری مدعی شد اخراج کردن ۱۰ دیپلمات روس از خاک آمریکا بخشی از تحریم‌های سخت کاخ سفید علیه کاخ کرملین است که امروز پنج‌شنبه فهرست کامل آن اعلام می‌شود.

این نخستین بار است که دولت بایدن آشکار نیروهای دولتی و رسمی دولت روسیه را عامل اصلی حمله‌های سایبری به موسسه‌های دولتی و فدرال آمریکا و دخالت سازمان‌یافته در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده معرفی می‌کند. با اعلام رسمی فهرست تحریم‌ها در ساعت‌های آینده، باید منتظر واکنش رسمی مسکو به اقدام واشنگتن ماند.

تحریم‌های سخت مالی و سیاسی کاخ سفید علیه کرملین در شرایطی اعمال می‌شود که رسانه‌ها روز گذشته از تماس تلفنی بایدن با ولادیمیر پوتین برای میانجیگری و کاهش تنش مرزی روسیه و اوکراین خبر دادند. حوزه حقوق بشر و شیوه رفتار مسکو با منتقدان به ویژه الکسی ناوالنی هم دیگر موضوع مناقشه‌برانگیز میان آمریکا و روسیه است.

کد خبر 595314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha