فرآیند افزایش نرخ کرایه تاکسی طبق قانون، عملی تعریف‌شده است و بر این اساس شهرداری‌ها و سازمان‌ تاکسیرانی باید پیشنهادات خود را در قالب لایحه در پایان هر سال به شورای اسلامی هر شهر ارسال کنند.

کرایه تاکسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور با اشاره به افزایش کرایه‌های تاکسی و تخلف رانندگان در شهرهای کشور اظهار کرد: فرآیند افزایش نرخ کرایه تاکسی طبق قانون، عملی تعریف شده است که بر این اساس شهرداری‌ها و سازمان‌ تاکسیرانی باید پیشنهادات خود را در قالب لایحه در پایان هر سال به شورای اسلامی هر شهر ارسال کنند.

وی ادامه داد: بعد از تصویب افزایش و اصلاح نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی در شورای اسلامی هر شهر، در صورتی که فرمانداری مصوبه را به تایید برساند، آن مصوبه قابلیت اجرا شدن دارد و لایحه باید بر اساس همان پیشنهادات قبلی باشد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور تصریح کرد: اصلاح قیمت‌ها از زمانی که مصوبه به تایید می‌رسد و ابلاغ می‌شود، امکان‌پذیر است و قبل از آن طبیعتا افزایش کرایه و اصلاح قیمت در حوزه مربوطه قابل قبول نیست و هیچ توجیهی ندارد.

ضامنی یادآور شد: در صورتی که تخلفی در این زمینه صورت گیرد، شهروندان می‌توانند با شهرداری‌های شهر خودشان ارتباط برقرار کنند و با درگاه‌های مشخص ‌شده شکایت خود را اعلام کنند تا برخورد لازم نسبت به این موضوع انجام شود.

کد خبر 595257
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha