شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۴:۴۹
۰ نفر

گروه ورزشی: منازعه بارسلونا و مسی بر سر اجازه رفتن به المپیک، سرانجام با حکم فیفا به نفع بازیکن آرژانتینی به پایان رسید.

ولی به نظر نمی‌رسد که این پایان ماجرا باشد، چراکه بارسا با شکایت به دادگاه داوری ورزش (CAS) می‌خواهد این بازیکن را بار دیگر در اختیار بگیرد. فیفا روز چهارشنبه به باشگاه‌ها دستور داد که باید بازیکنان زیر 23 سال را برای شرکت در المپیک آزاد کنند و مسی طبق این حکم روز پنجشنبه به سوی پکن پرواز کرد تا به سایر هم‌تیمی‌هایش بپیوندد.

اما این اختلاف تنها به مسی و بارسا محدود نمی‌شود. شالکه و وردربرمن هم با مشکل مشابهی روبه‌رو شده‌اند و این دو باشگاه آلمانی نیز دیروز از دادگاه داوری ورزش تقاضای تجدیدنظر کردند. استدلال این 3 باشگاه این است که بازی‌های المپیک در تقویم بین‌المللی فوتبال جایی ندارد، ولی فیفا نظر متفاوتی دارد.

 در بیانیه این سازمان آمده است: «قاضی مشخص کرد که تقویم بازی‌های بین‌المللی ملاک این نیست که باشگاه‌ها به بازیکنان‌شان اجازه شرکت در بازی‌های المپیک را بدهند. حضور در المپیک برای ورزشکار هر رشته‌ای، فرصتی یگانه است. قابل قبول نیست که بازیکن زیر 23 ساله‌ای را از حضور در چنین رویدادی منع کنیم.»

بارسلونا تمایل دارد از مسی در دور سوم مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان در روز دوازدهم اوت (22 مرداد) استفاده کند، ولی با توجه به اینکه مسابقات فوتبال المپیک روز هفتم اوت (71 مرداد) شروع می‌شود، آنها از داشتن ستاره آرژانتینی‌شان محروم خواهند بود. مسی می‌گوید که موضع‌گیری باشگاه بارسلونا را درک می‌کند، ولی بازی در المپیک برای او یک رویاست: «از روز اول گفتم که می‌خواهم برای تیم‌ملی کشورم بازی کنم و تا به حال هیچ مشکلی نداشته‌ام. اگر به آنجا بروم و دادگاه بین‌المللی ورزش حکم به بازگشت من بدهد، در آن صورت برمی‌گردم. فعلاً می‌خواهم با تیم‌ملی کشورم و در کنار هم‌تیمی‌هایم باشم.»

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا گفت که آنها با مسی در تماس خواهند بود تا تصمیم بعدی را به اطلاع او برسانند. لاپورتا اضافه کرد: «متوجه هستیم که نگه داشتن این بازیکن و مجبور کردن او به شرکت در تور ایالات متحده چقدر دشوار بود. در این شرایط بهتر بود که او به تیم‌ملی آرژانتین می‌پیوست، ولی اگر دادگاه داوری ورزش به نفع ما رأی بدهد، او باید برگردد.»

شالکه هم که باید در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان بازی کند، مجبور است رافی‌نیا را به تیم‌ملی برزیل بدهد و وردربرمن هم چاره‌ای جز آزاد کردن دیه‌گو، ستاره برزیلی‌اش ندارد. میلان از مدت‌ها قبل گفته بود که به کاکا اجازه شرکت در المپیک را نمی‌دهد، ولی رونالدینیو، خرید جدید این تیم و همچنین آندرسون، هافبک منچستریونایتد در فهرست 18 نفره برزیل قرار دارند.

رئال‌مادرید اما از برزیل درخواست کرد که روبینیو را به دلیل مصدومیت کشاله به المپیک نبرد. روبینیو که این روزها بار دیگر زمزمه انتقالش به چلسی شنیده می‌شود، می‌گوید: «متأسفانه نمی‌توانم با برزیل به المپیک بروم، ولی این تصمیم رئال‌مادرید است و به آن احترام می‌گذارم.»

کد خبر 59521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز