محسن قاضی‌مرادی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران پس از سال‌ها مبارزه با بیماری پارکینسون شامگاه چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۸۰ سالگی از دنیا رفت.

محسن قاضی مرادی و مهوش وقاری

به گزارش همشهری‌آنلاین، قاضی‌مرادی که تا چند سال پیش همچنان در عرصه بازیگری به ویژه تلویزیون فعال و پرکار بود، با شدیدتر شدن عوارض ناشی از ابتلا به پارکینسون به تدریج حاشیه‌نشین شد. هرچند در همان حال هم در سریال «هیولا» به کارگردانی مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی نقشی کوتاه ایفا کرد.

بینندگان تلویزیون چهره قاضی‌مرادی را بیشتر با سریال‌های طنز به یاد می‌آورند؛ از «روزگار جوانی» و «عید آن سال‌ها» تا «کت جادویی» و «همسایه‌ها» و «پشت کنکوری‌ها». «شمعدونی» سروش صحت یکی از آخرین کارهای زنده‌یاد قاضی‌مرادی در تلویزیون بود و «معصومیت از دست رفته» سیدداود میرباقری یکی از کارهای تاریخی کارنامه پربارش.

آن مرحوم که بازیگری در سینما را پیش از انقلاب آغاز کرده بود، از میانه‌های دهه ۶۰ تا حدود سه دهه بعد در حدود ۴۰ فیلم در نقش‌های کوتاه و بلند ظاهر شد. از فیلم‌های ماندگار کارنامه قاضی‌مرادی می‌توان به «سگ‌کشی» بهرام بیضایی و «زیر پوست شهر» رخشان بنی‌اعتماد و «خانه‌ای روی آب» بهمن فرمان‌آرا اشاره کرد.

محسن قاضی‌مرادی همسر مهوش وقاری، بازیگر سینما و تلویزیون، بود. این زوج هنرمند سال‌ها عاشقانه کنار هم زندگی کردند و در برخی پروژه‌های سینما و تلویزیون هم هم‌بازی بودند. خانم وقاری در پنج سال پایانی زندگی همسرش بسان یک پرستار از او مراقبت کرد و همیشه و همه‌جا همراهش بود.

کد خبر 595179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha