مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

قالیبافان گیلانی از حمایت بیمه‌ای درمانی با اعطای تسهیلات ۴ درصدی برخوردار می‌شوند.

قالیبافی

رئیس اداره فرش سازمان صمت گیلان با اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که مرکز ملی فرش با شرکت سهامی بیمه ایران و بانک قرض الحسنه مهر ایران منعقد کرده‌اند برای قالیبافان گیلانی این امکان فراهم شده است که از تسهیلات درمانی (بیمه مکمل درمان)، بهره‌مند شوند.

مجتبی مهری ادامه داد: تسهیلات در نظر گرفته شده با کارمزد ۴ درصد است و با اعطای این تسهیلات به مبلغ ۵۰۰ و ۲۰۰ میلیون ریال، قالیبافان گیلانی می‌توانند بدون فشار اقتصادی نسبت به مراحل بیمه درمان و اخذ کارت خرید با ارائه مدارک به بانک مهر ایران، اقدام کنند.

مهری ادامه داد: علیرغم کیفیت بالای قالی‌های بافته شده گیلان، به علت نوپا بودن، بدون طرح و نقشه مختص به خود است. بنابراین تلاش کرده‌ایم با استفاده ازموتیف‌ها، نقش مایه‌ها و گونه‌های طبیعی فروان نظیر رشتی دوزی، گل سوسن چلچراغ و... با حمایت منطقه آزاد بندر انزلی، تعداد ۴ طرح در ۵ رنگ را در دست تولید قرار دهیم.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: به دلیل اشباع بازار از تابلو فرش، تلاش داریم برخی از هنرجویان را به ایجاد کارگاه‌های فرشبافی تشویق کنیم که در سال گذشته بیشتر در این زمینه تلاش شده است. هنر فرش بافی را یک هنر صنعت مترقی و اصیل ایرانی و حمایت از قالیبافان و شاغلان در این عرصه و ایجاد بستر مناسب برای تولید فرش از اهداف این طرح است.

وی با تأکید بر برگزاری مداوم دوره‌های قالیبافی در گیلان، ادامه داد: در این دوره‌ها علاوه بر موارد تخصصی، مروری بر مراحل چله‌کشی و بافت فرش، شناخت معایب فرش و نحوه پیشگیری و اصلاح آن‌ها، معرفی طرح‌ها و رنگ‌های مورد سلیقه بازار، آشنایی با قیمت‌های روز بازار، آشنایی با حقوق اجتماعی و مزایای بیمه قالیبافی صورت پذیرفت.

بیش از ۱۳ هزار نفر قالیباف، ۵۸ کارگاه قالیبافی متمرکز و غیر متمرکز و بیش از ۵۰ نفر دانش آموخته و فارغ التحصیل فرش در استان وجود دارد و تلاش بر این است تا گیلان در آینده به یکی از قطب‌های مهم تولید فرش ابریشمی ایران تبدیل شود.

کد خبر 595092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha