رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اجرا نشدن کامل محدودیت‌ها در شهرهای قرمز گفت: در حال حاضر در شهرهای قرمز حتی محدودیت‌های شهرهای زرد نیز اعمال نمی‌شود؛ همه گروه‌های شغلی در شهرهای قرمز فعال و همه واحدهای صنفی بازند.

کرونا - خوزستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان درباره وضعیت شیوع بیماری در خوزستان در روزهای آینده با توجه به مناسبت‌های پیش رو اظهار کرد: اگر محدودیت‌ها اعمال نشود و مردم در بازارها و شهر تردد داشته باشند و مراسم‌های پر جمعیت برگزار شود، امیدی به بهبودی اوضاع نیست.

وی افزود: در این شرایط تنها چیزی که به بهبودی اوضاع کمک می‌کند، لاک‌داون (قرنطینه) واقعی است؛ یعنی تعطیلی کامل همه مراکز اداری و تجاری. اگر لاک‌داون واقعی به مدت دو هفته اعمال شود، شاید بتوانیم امیدوار باشیم این موج سنگین کنترل شود.

سلمان‌زاده گفت: در حال حاضر در شهرهای قرمز حتی محدودیت‌های شهرهای زرد نیز اعمال نمی‌شود؛ همه گروه‌های شغلی در شهرهای قرمز فعال و همه واحدهای صنفی باز هستند. در یک شهر قرمز مانند یک شهر عادی و سفید که در آن هیچ بیماری واگیری اپیدمی نشده است، زندگی می‌کنیم و امیدواریم خدا لطفی کند و بیماری کنترل شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به طولانی شدن روند پیک سوم بیماری در خوزستان، گفت: امیدی ندارم به این زودی این پیک پشت سر گذاشته شود. احتمالا این پیک با مراسم ماه مبارک رمضان، خریدهای شب عید و مراسم عید فطر مواجه خواهد شد و حداقل دو سه ماه دیگر نیز درگیر این پیک خواهیم بود.

وی بیان کرد: در پیک‌های قبلی با ویروس ووهان مواجه شده بودیم اما در پیک سوم بیماری با ویروس جهش‌یافته که سرایت بسیار بالایی دارد، مواجه هستیم.

دکتر سلمان‌زاده گفت: ما با ویروس ووهان جدی‌تر برخورد کردیم اما حالا که ویروس وحشی‌تر شده است، برعکس شده‌ایم و با این ویروس، عادی برخورد می‌کنیم.

کد خبر 595067

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha