مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

وجود پل در سه راهی تازه کند، جاده هشترود به مراغه موجب ده‌ها تصادف جرحی و فوتی درطول سال می‌شود.

سه راهی هشترود به مراغه

به گزارش همشهری آنلاین، جاده مراغه به هشترود یکی از جاده‌های مهم و ترانزیتی استان است که علاوه بر اتصال این دو شهر، به عنوان مسیر جایگزین تبریز به تهران (با بار ترافیکی کمتر) هم به شمار می‌رود. این جاده همچنین محور مواصلاتی صنایع مراغه به تبریز محسوب می‌شود اما  در برخی نقاط به علت تلاقی با خط راه آهن و پل‌هایی که بر روی این جاده نصب شده، مخاطراتی برای رانندگان دارد.

به گفته رانندگانی که از این جاده تردد می‌کنند، کم عرض بودن پل و نبود دید کافی موجب مشکلاتی برای آنها می‌شود. این رانندگان سراشیبی تند جاده در این سه راهی را علت دیگری برای افزایش تصادفات می‌دانند.

فرماندار مراغه در پاسخ به گلایه‌های شهروندان و رانندگان از حل مشکل این جاده تا پایان خرداد امسال خبر می‌دهد و می‌گوید: مسیر مراغه به هشترود از طرف ورودی مراغه با پل گذری راه آهن تلاقی می‌کند که این محل با توجه به ارزیابی‌های ما محلی پر خطر برای خودروها است.

سیدعلی موسوی حسینی ادامه می دهد: البته در ۵ کیلومتری این پل، پل دیگری هم وجود دارد که اداره کل راهداری استان طی  قراردادی این پل ها را اصلاح می‌کند.

وی ادامه می دهد:  پل سه راهی تازه کند با مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و پل بعدی با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل  اعتبارات این اداره کل و  اعتبارات ملی اصلاح می‎شود.

فرماندار مراغه در پاسخ به این سوال خبرنگار همشهری که با انجام عملیات اصلاحی این دو پل، وقفه به وجود آمده در راه آهن سراسری چگونه حل خواهد شد، می‌گوید:  پل‌ها به صورت باکس آماده است و در مدت ۳۶ ساعت عملیات عمرانی اجرا می‌شود تا کمترین خلل در ساعت حرکت قطارها به وجود آید.

کد خبر 595033

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha