لیگ قهرمانان آسیا از امشب برای تیم‌های ایرانی آغاز می‌شود؛ پاختاکور که پارسال را با ایرانی‌ها تمام کرد امسال را با تراکتور آغاز می‌کند، السد با ژاوی منتظر جواد لالیگایی است و تیم هفتم امارات به مصاف پرسپولیس می‌آید.

لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش همشهری‌آنلاین، مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از امشب در عربستان، امارات و هند آغاز می‌شود و ۴ تیم ایرانی کار خود را در گروه‌های ۲ تا ۵ این رقابت‌ها آغاز می‌کنند. البته استقلال که در گروه سوم حضور دارد بازی‌هایش کمی دیرتر از سایر تیم‌ها آغاز می‌شود اما ۳ نماینده دیگر ایران همگی امشب به میدان می‌روند. استقلال در گروه C با الاهلی عربستان، الدوحیل قطر و الشرطه عراق همگروه است و بازی‌های این گروه از فردا (پنجشنبه) آغاز خواهد شد. فردا شب از ساعت ۲۲:۱۵ الدوحیل با الشرطه بازی می‌کند و استقلال هم از ساعت ۴۵ دقیقه بامداد به مصاف الاهلی می‌رود که میزبانی این گروه را هم عربستان به‌عهده گرفته است. استقلال فصل گذشته هم با الاهلی و الشرطه همگروه بود و فقط الدوحیل حریف تازه‌ای برای آبی‌ها محسوب می‌شود.

ما نایب‌قهرمانیم، شما چه خبر؟

اولین تیم ایرانی که امشب بازی‌اش را در لیگ قهرمانان آسیا آغاز می‌کند، پرسپولیس خواهد بود. قرمزپوشان فصل گذشته آخرین تیم ایرانی بودند که این رقابت‌ها را به پایان رساندند و امسال هم نخستین تیم خواهند بود. البته فولاد چند روز قبل در بازی پلی‌آف به مصاف العین رفت تا مجوز حضور در مرحله گروهی را به‌دست بیاورد. اما نخستین تیم ایرانی که بازی‌هایش را در مرحله گروهی آغاز می‌کند پرسپولیس است که از ساعت ۱۹ امشب به مصاف الوحده می‌رود؛ نیم ساعت زودتر از تراکتور و ۳ ساعت‌ونیم زودتر از فولاد. حریف پرسپولیس در نخستین بازی گروه پنجم، تیم الوحده امارات خواهد بود. پرسپولیس صدرنشین لیگ ایران است و خوشحال از اینکه با توقف سپاهان در روز دوشنبه صدرنشینی‌اش در این لیگ حفظ شده است. اما الوحده در جدول ۱۴ تیمی لیگ امارات، رتبه هفتم را در اختیار دارد؛ یک رتبه پایین‌تر از العین که ۴ روز قبل‌تر مقابل فولاد ایران به سختی شکست خورد. با این شرایط، بازی با الوحده مسابقه سختی برای پرسپولیس به‌نظر نمی‌رسد. مگر اینکه اتفاق غیرمترقبه‌ای بیفتد یا مهاجمان پرسپولیس دوباره روی دور فرصت‌سوزی باشند و کار را برای نایب‌قهرمان آسیا سخت کنند. تنها غایب پرسپولیس سعید آقایی است که به کرونا مبتلا شده و فعلا در تهران مانده است. در الوحده هم محمد برغش، مدافع کلیدی این تیم و اسماعیل مطر ستاره ۳۸ ساله اماراتی‌ها به‌دلیل مصدومیت غایب‌اند. مطر در این فصل ۲۰ بار برای الوحده به میدان رفته و ۷ گل نیز به ثمر رسانده بود.

مصاف تراکتور با حریف آشنای ایرانی‌ها

نیم ساعت بعد از اینکه بازی پرسپولیس در ورزشگاه جواهر لعل نهروی هند آغاز شد، کیلومترها آن‌طرف‌تر در امارات تراکتوری‌ها هم فصل جدید لیگ قهرمانان را در مقابل پاختاکور ازبکستان آغاز می‌کنند. تراکتور در گروه دوم با پاختاکور، شارجه امارات و نیروی‌هوایی عراق همگروه است که ۲ تیم دیگر ۳ ساعت بعد از بازی تراکتور مقابل هم قرار می‌گیرند. حریف تراکتور تیم سرسختی است که از قضا فصل گذشته هم آخرین بازی‌اش را مقابل ایرانی‌ها برگزار کرد و از دور رقابت‌ها حذف شد. پاختاکور سال گذشته از گروهش صعود کرد و به جمع ۱۶ تیم برتر آسیا رسید. این تیم در مرحله یک‌هشتم استقلال ایران را حذف کرد و در یک‌چهارم با شکست مقابل پرسپولیس از دور مسابقات کنار رفت. در واقع نبرد امشب با تراکتور سومین بازی پیاپی پاختاکور با یک حریف ایرانی در لیگ قهرمانان آسیاست. پاختاکور در لیگ ازبکستان با اقتدار و با فاصله ۱۲ امتیاز نسبت به تیم دوم در صدر جدول قرار دارد.

نکونام – ژاوی؛ آسیا با طعم لالیگا

و اما فولاد که با حذف العین امارات تبدیل به چهارمین تیم ایرانی حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان شد. فولاد با برتری ۴ گله مقابل العین خیلی‌ها را به موفقیت در این مرحله امیدوار کرده، اگرچه این تیم نسبت به سایر ایرانی‌ها در گروه سخت‌تری قرار دارد و برای صعود باید راهش را از میان السد قطر و النصر عربستان باز کند. هر دو تیم السد و النصر فصل گذشته از گروه خود صعود کردند و تا مراحل حذفی بالا آمدند. هر دو تیم هم مقابل پرسپولیس شکست خوردند و یکی در یک‌هشتم و دیگری در نیمه‌نهایی از دور مسابقات حذف شدند. النصر امسال نسبت به فصل گذشته نتایج ضعیفی در لیگ عربستان گرفته و هم‌اکنون رتبه پنجم را دارد. اما السد که امشب اولین حریف فولادی‌ها خواهد بود قهرمان بی‌چون‌وچرای لیگ قطر بوده و بدون شکست به قهرمانی این مسابقات رسیده است. رویارویی جواد نکونام با ژاوی آن هم سال‌ها بعد از جدال‌های این دو در لالیگا جالب و جذاب خواهد بود. بازی فولاد از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز می‌شود و دو تیم دیگر این گروه یعنی النصر عربستان و الوحدات اردن نیز همزمان مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

کد خبر 594988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha